اخبار روز

یک معلم باید به مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار باشد – بلادنیوز

  • یک معلم باید به مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار باشد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایلنا، «رضا مراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش در خصوص مصاحبه و ارزیابی پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزگاری توضیح داد: فرایند ارزیابی‌ها به نحوی آغاز شده است و از هفته گذشته که داوطلبان پذیرفته شده مدارک مورد نیاز را تحویل داده یا بارگذاری کرده‌اند، از روز گذشته نیز در اکثر نقاط کشور گروه‌های ارزیابی شکل گرفته‌اند. 

    وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شیوه و کیفیت ارزیابی افرادی که قرار است به استخدام دستگاه تعلیم و تربیت کشور درآیند بی‌سابقه است، گفت: یک اقدام تحولی بی‌سابقه شکل گرفته و فردی که در این مصاحبه و ارزیابی به عنوان معلم انتخاب و استخدام می‌شود، فردی خواهد بود که عشق و علاقه و خلق و خوی معلمی از ویژگی‌های اوست. 

    صحرایی با بیان اینکه سواد کافی در کنار تعهد، می‌تواند راهگشای کار یک معلم باشد، گفت: افرادی که برای معلمی به کار گرفته می‌شوند، قبل از حضور در کلاس‌های درس، دوره‌های آموزشی را طی خواهند کرد و در سال‌های قبل نیز وقتی افراد از طریق آزمون استخدامی به آموزش و پرورش جذب می‌شدند، باید در دوره‌های مهارت افزایی شرکت می‌کردند، چرا که آموزش و پرورش امانت دار بخش بزرگی از سرمایه‌های انسانی کشور است و مردم نیز فرزندان خود را که سرمایه زندگی‌شان هستند به ما می‌سپارند و افرادی که قرار است به تربیت و آموزش بچه‌های ایران بپردازند باید از تخصص و مهارت کافی و قابل اطمینانی برخوردار باشند. 

    وزیر در ادامه تصریح کرد: یک معلم باید نسبت به مردم، نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار باشد و فراموش نکند که شهدا چه میراثی برای ما به جا گذاشته‌اند. 

    او در مورد طرح کتابخانه کلاسی در راستای ارتقای سواد خواندن در دانش آموزان بیان کرد: مطالبه رهبر انقلاب این است که از تولیدات فاخر کتاب کودک حمایت کنیم و از سوی دیگر خودمان تولیدات فاخری داشته باشیم. تشکیل کتابخانه‌های کلاسی یکی از آرمان‌های ماست به این صورت که هر کلاسی دارای یک کتابخانه کوچک باشد. قصه گویی و قصه به طور کلی نه تنها موجب تقویت هویتی ملی و دینی دانش آموزان می‌شود، بلکه سواد خواندن دانش آموزان ارتقا می‌یابد، البته این هدف به شرطی محقق می‌شود که کتابخوانی جزوی از برنامه درسی شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا