اخبار روز

گلباران افغانستان توسط ایران با هتریک طارمی – بلادنیوز

  • گلباران افغانستان توسط ایران با هتریک طارمی – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، دو تیم فوتبال ایران و افغانستان امروز (سه‌شنبه) در جام کافا (فدراسیون آسیای مرکزی) در ورزشگاه «دولن امرزاکوف» در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) به مصاف هم رفتند.

    امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال برای دیدار برابر افغانستان، از ترکیب پیام نیازمند، احسان حاج صفی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی استفاده کرد.

    تیم ملی ایران در نیمه اول مقابل افغانستان مالک توپ بود. در دقیقه ۳ این دیدار، اولین خطر از سمت راست تیم ایران بر روی دروازه افغانستان ایجاد شد که این توپ دفع گردید.

    در دقیقه ۸، سانتر محرمی با دفع توپ توسط افغانستان همراه بود. در ادامه این مسابقه، ایران مالک توپ و میدان بود به طوری که در دقیقه ۱۲ فرصت برای سردار آزمون از دست رفت. آزمون پس از این موقعیت کمی احساس مصدومیت کرد.

    علیرضا جهانبخش در دقیقه ۲۰ از سمت چپ ایران سانتری روی دروازه انجام داد تا سردار آزمون با ضربه سر برای ایران گلزنی کند.

    تیم ایران که تیم برتر میدان بود، بلافاصله در دقیقه ۲۱ توسط مهدی طارمی با فرار از پشت مدافعان دومین گل ایران را به ثمر رساند.

    پس از شوت جهانبخش در دقیقه ۲۶ و دفع ناقص آن توسط  دروازه‌بان افغانستان، دروازه بان این تیم بر روی بازیکن ایران خطا کرد تا برای ایران پنالتی گرفته شود. مهدی طارمی پشت این توپ قرار گرفت و سومین گل ایران را در دقیقه ۲۸ ثبت کرد.

    ایران پس از سومین گل خود بازهم حمله کرد و مالک توپ و میدان بود. در دقیقه ۳۰، دروازه‌بان افغانستان ضربه سر محبی را مهار کرد.

    شماره ۱۳ افغانستان با خطا روی طارمی کارت زرد دریافت کرد.

    در دقیقه ۴۲، تیم ملی افغانستان از سمت چپ ایران حمله خطرناکی کرد و مهاجم این تیم دروازه خالی را از دست داد تا ملی پوش افغانستان در نقش یک مدافع عمل کند.

    جهانبخش در دقیقه ۴۵ این دیدار، چهارمین گل را برای ایران  با پاس گل سردار آزمون به ثمر رساند تا ملی پوشان فوتبال ایران با پیروزی زمین بازی را ترک کنند.

    منبع: ایسنا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا