اخبار روز

آمریکا در مرزهای ایران از ۶ گروه نظامی حمایت می‌کند – بلادنیوز

  • آمریکا در مرزهای ایران از ۶ گروه نظامی حمایت می‌کند – بلادنیوز

    جبار عوده، از رهبران ائتلاف «چارچوب هماهنگی» عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه اعلام کرد که آمریکا از ۶ مجموعه مسلح در نزدیکی مرزهای ایران در اقلیم کردستان حمایت می کند.

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، وی گفت که سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر ایجاد فتنه و درگیری های بین المللی است و این سیاست را از انگلیس و بر اساس قاعده«تفرقه بنداز وحکومت کن» به ارث برده است.

    عوده خاطرنشان کرد که واشنگتن به روش های مختلف از این مجموعه های مسلح در نوار مرزی عراق و ایران حمایت می کند.

    وی گفت که آمریکا تلاش می کند در مرزهای ایران و عراق ناامنی ایجاد کند.

    اخیرا قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به تهران سفر کرد و با علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    قاسم الاعرجی، دبیر شورای امنیت ملی عراق در این دیدار با تبریک انتصاب دکتر احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: دولت و نهاد امنیت ملی عراق مصمم و آماده است که چون گذشته با تداوم ارتباطات نزدیک و مستمر در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران، همکاری و تعامل داشته باشد.

    دبیر شورای امنیت ملی عراق، با اشاره به روابط ممتاز دو کشور که همواره تدوام داشته گفت: امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می‌دانیم.

    وی رایزنی مستمر میان مقامات عالی دو کشور به منظور تسریع در اجرای توافقات فی مابین به ویژه در ابعاداقتصادی و امنیتی را زمینه ساز ثبات و پیشرفت دو کشور دانست و گفت: من به همراه یک هیات عالی رتبه به دیدار شما آمده ام و بر پای بندی عراق به توافقی که اخیراً بین دو کشور امضا شد تاکید می کنم.

    وی افزود: این توافق برخواسته از ایمان و اعتقاد ما است؛ زیرا ثبات و توسعه ایران و عراق را تضمین کننده ارتقاء ضریب امنیت ملی دو کشور و بستر ساز آرامش و پیشرفت در منطقه می دانیم.

    قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق پیش از این نیز در راس هیاتی راهی سلیمانیه شده بود.

    دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که الاعرجی به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای کنترل مرزهای ایران و عراق راهی سلیمانیه شده است.

    اخیرا یک منبع در دستگاه امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربی الجدید گفت که الاعرجی درخصوص کنترل مرزهای مشترک و مقابله با فعالیت گروه های مخالف ایران(تروریست ها) با مسئولان ایرانی تبادل نظر می کند.

    این منبع اعلام کرد که شخص محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به همراه مقامات اقلیم کردستان تحرکات گسترده ای در راستای دور کردن مجموعه های مسلح مخالف ایران از مرزها و استقرار یگان های امنیتی در نوار مرزی انجام می دهد.

    این مسئول عراقی در ادامه گفت که الاعرجی در سفرش به تهران اقدامات دولت عراق در زمینه کنترل مرزها را به مسئولان ایرانی ارائه داد و تلاش می کند که از حملات دوباره ایران در مناطق مرزی علیه مواضع تروریست ها ممانعت کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا