اخبار روز

روایت نشریه آمریکایی از ضربه سخت پوتین به توپخانه‌های ناتو – بلادنیوز

  • روایت نشریه آمریکایی از ضربه سخت پوتین به توپخانه‌های ناتو – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از مشرق، نشریه آمریکایی «فوربز» در یادداشتی به قلم «کرِیگ هوپر» به بررسی عملکرد کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه پرداخته و نوشت که روس‌ها ضربه سختی به توپخانه‌های ناتو وارد کردند.

    طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اوکراین تا به امروز حداقل ۳۹۰ قطعه توپخانه یدک‌کشی و ۴۴۰ دستگاه توپخانه خودکششی دریافت کرده است.

    نشریه فوربز گزارش داد که ارتش روسیه به‌طور فعال توپخانه نیروهای مسلح اوکراین از جمله توپخانه‌هایی را که کشورهای غربی و ائتلاف نظامی ناتو به کی‌یف فرستاده‌اند، منهدم می‌کند.

    «استانیسلاو کراپیونیک» کهنه سرباز ارتش آمریکا پیشتر گفته بود که حتی واشنگتن هم فریب شرکت‌های تسلیحاتی را در خصوص کارایی سامانه موشکی هیمارس خورده‌ است و این سامانه کارایی لازم را در اوکراین ندارد.

    نشریه فوربز در این مطلب نوشت: «خسارات اوکراین بسیار سنگین است. از حدود ۱۵۲ توپخانه خودکششی هوویتزر اِم۷۷۷ بزرگ و ۱۵۵ میلی‌متری که طبق آمار رسمی وارد اوکراین شده، بیش از یک‌سوم تاکنون توسط روسیه آسیب دیده یا منهدم شده است».

    یکی از نظامیان درجه‌دار اوکراینی پیشتر به روزنامه «نیویورک‌تایمز» گفته بود که آنها از بیم در گِل گرفتارشدن هویتزرهای خودکششی ساخت آلمان که به کی‌یف تحویل داده شده، تصمیم گرفته‌اند فعلاً همه آن‌ها را از میدان نبرد خارج کنند.

    نویسنده مقاله فوربز همچنین توضیح داد که روسیه با سرعت در حال نابود کردن توپخانه‌های خودکششی اهدایی ناتو به اوکراین، مخصوصا مدل‌های «اِی‌اچ‌اس کِرب» ساخت انگلیس و «اِم۱۰۹» ساخت آمریکا است.

    شبکه «سی‌ان‌ان» نیز چندی قبل به نقل از پنج منبع مطلع آمریکایی، انگلیسی و اوکراینی گزارش داد که ارتش روسیه با استفاده از روش‌های جنگ الکترونیک و پارازیت، توانسته موشک‌های سامانه‌های هیمارس را از مسیر خارج کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا