اخبار روز

ادعای هالیوودی آمریکا در ماجرای آزادسازی کشتی توقیف‌شده در خلیج عدن – بلادنیوز

  • ادعای هالیوودی آمریکا در ماجرای آزادسازی کشتی توقیف‌شده در خلیج عدن – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی مدعی شد: یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا به درخواست کمک یک کشتی حامل مواد شیمیایی توقیف‌شده در نزدیکی خلیج عدن به‌نام سنترال پارک پاسخ داده است و کشتی الآن در موقعیت امنی قرار دارد.

    علی‌رغم اینکه ارتش یمن طی روزهای گذشته کشتی‌های اسرائیلی را تهدید کرده بود و حتی این تهدید‌ها را با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر عملی کرد، ولی تاکنون نیروهای مسلح یمن درباره ادعای توقیف کشتی جدید بیانیه‌ای صادر نکرده‌‌اند.

    به‌عبارتی خبر توقیف و آزادسازی کشتی سنترال پارک از سوی خود رسانه‌‌های غربی منتشر شده است و همین مسئله  باعث شک و تردید تحلیلگران و کاربران در توییتر شده است.

    از سوی دیگر نوع پرداختن به این اخبار و اتهام دولت نجات ملی یمن از سوی شورشیان مورد حمایت امارات در جنوب غربی یمن موسوم به شورای انتقالی یمن، این شائبه را بین این کاربران ایجاد کرده است که احتمالاً ادعای توقیف کشتی جدید سناریوی مشترک آمریکایی‌ها و مزدوران یمنی برای خودنمایی و قهرمان‌سازی است.

    از سوی دیگر منابع عربی به شبکه المیادین گفتند که صحت گمانه‌زنی‌ها درباره توقیف یک کشتی در نزدیکی خلیج عدن مشکوک است. به‌گفته این منابع، ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره تعرض به کشتی اسرائیلی یا جعلی است یا با هدف کشاندن نیروهای بیگانه به منطقه ساخته و پرداخته شده است.

    منابع خبری: ارتش یمن یک کشتی دیگر متعلق به اسرائیلی‌ها را توقیف کرد
    المیادین از حمله به یک کشتی صهیونیستی در دریای عرب خبر داد

    انتهای پیام/+

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا