اخبار روز

واکنش آمریکا به برگزاری نشست فرمت ۳+۳ در تهران – بلادنیوز

  • واکنش آمریکا به برگزاری نشست فرمت ۳+۳ در تهران – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریکا روز گذشته به وقت محلی در نشست خبری خود در خصوص برگزاری نشست فرمت 3+3 در تهران گفت: «ما از هرگونه تعامل و حسن نیتی که به صلح و ثبات برای مردم قفقاز جنوبی کمک می‌کند، صرف نظر از اینکه این گفتگوها در کجا انجام می‌شود یا میزبان آنها کیست، استقبال می‌کنیم.»

    وی در ادامه مدعی شد: «با توجه به آنچه گفته شد، ما بر وضعیت جغرافیایی حساس قفقاز جنوبی با توجه به موقعیت ایران و روسیه واقف هستیم اما این کشورها را شرکای قابل اعتمادی برای درک مسئله نمی‌دانیم.»

    روز گذشته دوشنبه اول آبان ماه دومین نشست فرمت 3+3 درباره تحولات قفقاز به میزبانی تهران و با حضور وزرای امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد.

    این نشست با عنوان «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» آغاز به کار کرد.

    حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در این نشست گفت: عنوان این نشست نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی است که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و تلاش جمعی برای استقرار صلح و همکاری به منظور توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه مردم منطقه برگزار می‌شود. در این نشست وزرای خارجه علاوه بر تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه قفقاز فرصت خواهند داشت که در خصوص روابط دوجانبه و مناسبات فیمابین نیز گفت‌‌وگو و رایزنی کنند.

    وی افزود: در این نشست همچنین مهمترین موضوعات بین‌المللی مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت. لازم می‌دانم تاثرات عمیق خود را از فاجعه بزرگ انسانی که این روزها در غزه و فلسطین در حال وقوع است بیان کنم. آنچه در غزه جاری است یک جنایت جنگی مسلم رژیم اسرائیل علیه بشریت است. هر انسانی از دیدن صحنه‌های هولناک کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی متاثر می‌شود. در این برهه حساس  وتعیین کننده لازم است جامعه جهانی پیامی متحد و قوی به رژیم جعلی اسرائیل مبنی بر توقف فوری جنایات جنگی علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و رفع محاصره و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و مخالفت جدی با کوچ اجباری ساکنان غزه ارسال کنند. به علاوه برابر قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل می‌بایست موضوع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین مورد تأکید اعضای سازمان ملل و کشورهای منطقه قرار گیرد.

    آغاز نشست فرمت 3+3 در تهران/امیرعبداللهیان: جنگ در قفقاز پایان یافته است
    امیرعبداللهیان: نفوذ بیگانگان معمای امنیت قفقاز را پیچیده می‌کند

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا