اخبار روز

یکی دیگر از مرزبانان در بانه به شهادت رسید + عکس – بلادنیوز

  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه به شهادت رسید + عکس – بلادنیوز

    – اخبار استانها –

    سردار محمد عارف سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار بلادنیوز در کردستان، اظهار داشت: مرزبان ستواندوم ” جلال اعتماد” که چند روز قبل به همراه شهید “فرزین بلیان” در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود، به شهادت رسید.

    فرمانده مرزبانی استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت به خانواده این شهید والامقام، بر ادامه راه شهدا تاکید کرد.

    وی در تشریح جزئیات و نحوه شهادت این شهید والامقام گفت: ستواندوم “جلال اعتماد” از مرزبانان غیور هنگ مرزی بانه که در درگیری با گروهک معاند به شدت مجروح و در بیمارستان شهرستان بانه مورد عمل جراحی قرار گرفته بود، ساعاتی پیش به‌دلیل شدت جراحت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

    سپهری تصریح کرد: مرزبانان در خط مقدم دفاع از خاک کشور از جان مایه گذاشته و لرزه بر پیکره مجرمان و متجاوزان مرزی انداخته‌اند و قطعا راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

    یکی دیگر از مرزبانان در بانه به شهادت رسید + عکس - بلادنیوز

    انتظامی و مرزبانی در راه امنیت جانشفانی می‌کنند

    سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بلادنیوز کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت مرزبان استوار دوم “جلال اعتماد” که چند روز قبل به همراه شهید “فرزین بلیان” در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود، اظهار داشت: شهادت افتخار عظیمی است که تنها نصیب بندگان خاص خدا می‌شود.

    وی گفت: افتخار دفاع از امنیت وطن و مرزهای کردستان توفیق مضاعفی برای شهیدان این مرز و بوم است که گام در صیانت از امنیت و آسایش میهن عزیز و استانمان نهاده‌اند.

    فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: بی‌شک یاد و خاطره ایثار و از خودگذشتگی فرزندان برومند انتظامی و مرزبانی، آنانی که با تأسی از آیه شریفه (تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ)) جان خود را در راه ایجاد نظم، آرامش و مبارزه با معاندین کور در طبق اخلاص گذاشته، در فکر و ذهن مردم قدرشناس ایران اسلامی و کردستان جاودانه خواهد ماند.

    وی بیان کرد: امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی و کردستان در پرتو غیرت و دلاورمردان بی‌ادعایی‌ست که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه شهادت غیور مردان انتظامی و مرزبانی شاهدی بر این ادعاست.

    سردار آزادی عنوان کرد: ایثار و از خودگذشتگی زیبنده انسان‌های فداکار و جان برکفی است که همواره در جهت رسیدن به معبود برای خدمت به مردم تلاش و مجاهدت می‌کنند و در این راه از سلامت و جان خود می‌گذرند تا همچون مجاهد فی سبیل الله برای عزت و سربلندی کشور تلاش کنند.

    وی اظهار کرد: استوار دوم مرزبان “جلال اعتماد” در کنار شهید همرزم خود شهید” فرزین بلیان” جمعی فرماندهی مرزبانی استان کردستان در دفاع از آرمان‌ها و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در درگیری با گروهک معاند در نقطه صفر مرزی بانه جان خود را نثار کرد.

    فرمانده انتظامی استان کردستان ابراز داشت: بنده شهادت این مرزبان پرافتخارمان را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده و پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهید و مردم شهید پرور و انقلابی استان کردستان تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات این شهید والامقام را از درگاه الهی مسئلت دارم.

    به گزارش بلادنیوز؛ شهید ستواندوم “جلال اعتماد” جمعی هنگ مرزی بانه دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری حین انجام وظیفه و در جریان درگیری مسلحانه با گروهک معاند مجروح و به امروز به‌دلیل شدت جراحات به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

    شهید “اعتماد” متاهل و اهل شهرستان قروه بوده که از وی یک فرزند دختر خردسال به یادگار مانده است.

    انتهای پیام/481/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا