اخبار روز

اربعین ۱۴۴۵ رنگ و بوی جدیدی گرفت/ غوغای یمنی‌ها با نصب یادمان شهدا + فیلم – بلادنیوز

  • اربعین ۱۴۴۵ رنگ و بوی جدیدی گرفت/ غوغای یمنی‌ها با نصب یادمان شهدا + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، اربعین 1445 در کنار همه زیبایی‌های خود اینبار اما رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود. برای اولین بار مجاهدین یمنی به صورت گروهی خود را به این حماسه عظیم رسانده بودند تا بتوانند پرچم ظلم ستیزی خود را در این راهپیمایی برپا کنند.

    همزمان در مراسمی باشکوه با حضور گسترده مجاهدان یمنی یادمان شهدای یمن با همکاری حشد الشعبی عراق در بیمارستان ابومهدی المهندس نصب و اکران شد.

    این یادبود که مجسمه‌ای از نماد اصلی مجاهدان یمنی یا همان خنجر که خودشان آن را جنبیه می‌نامند بود در ابعاد بسیار بزرگ در ورودی بیمارستان متعلق به حشد الشعبی نصب شد.

    اربعین , کربلا , جبهه مقاومت اسلامی , امام حسین (ع) , اربعین 1402 ,

    صنعا:کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا به یمن در نتیجه فشارهای آمریکاست

    کمربند جنبیه به عکس شهدایی همچون سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر معنوی مقاومت یمن، شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، حسن ایرلو سفیر ایران در یمن، صالح الصماد رئیس جمهور فقید یمن و تصویر عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر کنونی مقاومت یمن مزین شده بود.

    در مراسم رونمایی از یادبود شهدای یمن شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایرانی، عراقی و یمنی به صورت گسترده حضور بهم رساندند.

    اربعین , کربلا , جبهه مقاومت اسلامی , امام حسین (ع) , اربعین 1402 ,

    نماینده مقام معظم رهبری در کربلا که میهمان ویژه این رونمایی بود در سخنرانی خود ضمن اشاره به عظمت استقامت و مجاهدت برادران یمنی به موضوع اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی بحرین نیز اشاره کرد که با ابراز همدردی مجاهدان یمنی حاضر در مراسم شد.

     

    .

    دیگر سخنران این مراسم یعنی نماینده انصار الله در عراق (ابوادریس الشرفی) نیز با ایراد سخنانی به تبیین اهمیت قیام امام حسین علیه السلام و ریشه گرفتن مقاومت یمن از روح معنوی این قیام پرداخت. سخنان ابوادریس که در پایان تاکید بر مقاومت در مقابل دشمن مشترک، اسرائیل و امریکا و شکست آل سعود داشت با شعارهای حماسی مجاهدان یمنی و فریاد “الموت لاسرائیل” همراه شد.

    در این مراسم همچنین رئیس بیمارستان ابومهدی المهندس و مسئول عملیات حشد الشعبی نیز سخنرانی کردند. در نهایت با حضور میهمانان در کنار یادمان و کشیدن پرده روی خنجر یادمان افتتاح شد.

    اربعین , کربلا , جبهه مقاومت اسلامی , امام حسین (ع) , اربعین 1402 ,

    مجاهدان یمنی نیز با شعارهای نقش بسته به پرچم‌شان فضای این افتتاح را مملو از حس استکبار ستیزی کردند.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا