اخبار روز

انتقاد کارشناس داوری از قضاوت «مبتدیانه» داور دیدار استقلال ـ آلومینیوم + فیلم – بلادنیوز

  • انتقاد کارشناس داوری از قضاوت «مبتدیانه» داور دیدار استقلال ـ آلومینیوم + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    «حسین عسگری» در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری بلادنیوز، درباره قضاوت «سیدرضا مهدوی» در دیدار استقلال و آلومینیوم اراک در هفته هشتم لیگ برتر، اظهار داشت: طبق آن چیزی که وجود دارد شاید خیلی‌ها بگویند چون داور اشتباه تأثیرگذاری نداشت، خوب قضاوت کرده اما این داور قضاوت خوبی نداشت. مهدوی در جرایم انضباطی بازیکنان بد بود. مهرداد محمدی، بازیکن استقلال باید در دقیقه 7 به دلیل شبیه‌سازی در محوطه جریمه استقلال کارت زرد می‌گرفت. وقتی داور نسبت به این صحنه‌ها بی‌تفاوت باشد، فشار را زیاد می‌کند.

    ادامه شرایط «آرمانی» استقلال با شکست آلومینیوم + فیلم

    .

    وی افزود: آرمان رمضانی دقیقه 11 کارت زرد گرفت که درست بود چون بی‌پروا تکل زد و به دروازه‌بان آلومینیوم برخورد کرد. روزبه چشمی در دقیقه 23 به دلیل خطا روی مرتضی تبریزی که از او عبور کرده بود، باید با کارت زرد جریمه‌ می‌شد اما داور به او اخطاری نداد. این در حالی است که در دقیقه 43، مهدوی به کاپیتان آلومینیوم کارت داد که هیچ دلیل قانونی نداشت چون یک خطای معمولی بود.

    .

    کارشناس داوری فوتبال کشورمان با انتقاد از قضاوت مهدوی در این دیدار تصریح کرد: آرمین سهرابیان، مدافع استقلال توپی را با دست زد که باید با کارت زرد جریمه می‌شد. اگر با دست نمی‌زد توپ به پشت او می‌افتاد و به بازیکن آلومینیوم می‌رسید. در این صحنه فقط یک بازیکن استقلال حضور داشت و فضا برای حرکت بازیکن آلومینیوم باز بود.

    .

    عسگری ادامه داد: درگیری‌های دقیقه 79 بازی به دلیل تعلل داور در دادن اخطار به بازیکنان بود. داور وقتی درگیری می‌بیند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن در حالی که به سمت صحنه می‌دود کارتش را از جیب در بیاورد تا بازیکنی که روی او خطا شده با دیدن قاطعیت داور به درگیری‌ها دامن نزند. مهدوی با تأخیر 4 اخطار بی‌جهت به بازیکنان داد چون عامل این اخطارها او بود. اگر داور زودتر اخطارش را به بازیکن خطاکار داده بود، بقیه برای درگیری وارد عمل نمی‌شدند.

    .

    «داور مبتدی قضاوت کرد و بازی از دستش دَر رفته بود». وی با بیان این جمله یادآور شد: کارت زرد دوم محمدحسین مرادمند و اخراجش درست بود. بازیکنان از قوانین آگاهی ندارند و تصور می‌کنند داور اشتباه کرده است. اشکال کلی این است که تیم‌ها اصلاً روی مسائل داوری آگاهی ندارند.

    .

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا