اخبار روز

آیا در درگیری‌های مرزی “سربازها” بیشتر از نیروهای کادر رسمی شهید می‌شوند؟ + فیلم – بلادنیوز

  • آیا در درگیری‌های مرزی “سربازها” بیشتر از نیروهای کادر رسمی شهید می‌شوند؟ + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار اجتماعی –

    سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی (فرمانده ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بلادنیوز در پاسخ به سؤال که آیا در درگیری‌های مرزی، سربازها بیشتر شهید می‌شوند یا نیروهای کادر رسمی، اظهار کرد: بیشترین شهید سرباز مربوط به منطقه سیستان و بلوچستان است؛ از 20 شهید پلیس در سه ماهه اول سال تعداد 15 نفر کادر (نیروی رسمی پلیس) و 5 نفر وظیفه (سرباز) هستند.

    وی با بیان اینکه تعداد بیشتر شهدای کادر نسبت به سربازان نشان دهنده آن است که دوستان کادر پلیس برای سربازها، پدری می‌کنند، تصریح کرد: در مرز آموزش‌های ویژه مرزبانی حاکم است و سربازان در پادگان‌های جدا آموزش‌های خاص مرزبانی و رزم می‌بینند.

     

    مرزبانی جمهوری اسلامی ایران , احمدرضا رادان , فراجا ,

    به گفته سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور سربازان مرزی آموزش دیده هستند و بدون مهارت و تخصص نیستند.

    روایت سردار رادان از جنگ مرزی “مزه‌سر” و نحوه شهادت مرزبانان

    فرمانده کل انتظامی (فرمانده ناجا) گفت: من به شخصه به شهدای مرزبانی افتخار می‌کنم؛ این شهدا به ویژه شهدای سرباز مرزبانی هر کاری که باید در دفاع از مرزهای کشور انجام می‌دادند به درستی و کامل مطابق با آنچه که یک نیرو آموزش دیده است، انجام داده‌اند.

    وی با بیان اینکه رشادت‌های مرزبانان در برجک “مزه سر” و دیگر مرزهای کشور یادآور خاطرات بسیجی‌های زمان دفاع مقدس است، گفت: ما در تربیت نیروهای وظیفه (سربازان) به دنبال ایجاد عزم راسخ هستیم و عملکرد آنها در دفاع از کشور نشان‌گر همین موضوع است.

    سردار رادان گفت: سربازان در کنار آموزش‌هایی که می‌بینند با به کارگیری باور و ایمان در حفظ و حراست مرزها عزم راسخ دارند و این عزم داشتن، ورای هر آموزشی است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا