اخبار روز

واکنش هنرمندان به شهادت سیدحسن نصرالله – بلادنیوز

  • واکنش هنرمندان به شهادت سیدحسن نصرالله – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، اهالی فرهنگ و هنر از همان لحظات ابتدایی ترورِ سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با طراحی‌ها، دلنوشته‌ها و یادداشت‌هایشان واکنش‌هایشان را به این اتفاق اعلام کردند. دلنوشته ابراهیم‌ حاتمی‌کیا آغازگر آن بود و جمال شورجه در یادداشتی خاطره‌ای کوتاه از دیدار خود با سیدحسن را به تحریر نگارش درآورد که قابل توجه بود.

    در این گزارش به بعضی از این واکنش‌ها می‌پردازیم:

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    ملیکا زارعی معروف به خاله شادونه با یک بیت شعر نسبت به شهادت سیدحسن نصرالله واکنش نشان داد.

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری با انتشار تصویر «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» و و اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل… و السلام»، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

    دلنوشته ابراهیم حاتمی‌کیا در پی شهادت سیدحسن نصرالله‌

     

    .

     

    حسن روح الامین هنرمند نقاش نیز با انتشار فیلمی از شهید سیدحسن نصرالله در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «سرباز جهادم من و از جبهه احرار/ انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم. شهادتت مبارک آقا سید»

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست نیز خبر شهادت سیدحسن نصرالله را در یکی از رسانه‌ها بازنشر کرد.

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    امیر عبدالحسینی مدیر هنری و پژوهشگر و مدرس هنر و دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با انتشار تصویری از سیدحسن نصرالله و آیه 23 سوره احزاب نوشت: «از میان مومنان مردانی هستند که به پیمان خود با خداوند صادق بودند، برخی از آنان به پیمانشان عمل کردند و بعضی به انتظار مقاومت کرده و هرگز عقیده و پیمان خود را تغییر ندادند.»

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    صابر شیخ رضایی هنرمند طراح و گرافیست هم با انتشار تصویری از سیدحسن نصرالله و مضمون «ما فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهیدند» شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

    روایت «جمال شورجه» از دیدار با سیدحسن نصرالله

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصاویری با این مضمون منتشر کرد: « إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. و اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل… و السلام»

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    محسن توسلی خواننده آثار موسیقایی مرتبط با مضامین حماسی و انقلابی نیز تصویری با این مضمون منتشر کرد: «و اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل… و السلام»میلاد هارونی

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    میلاد هارونی خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا نیز با انتشار تصاویری با مضمون «تو رفتی و مانده ست در سینه داغت/ چه اشکی که بارید ماه از فراغت/ ولی مانده روشن در این شب، چراغت/ تو ما را نشانی علمدار!… کجایی؟»، »ما فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهیدند»، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

     

    .

     

    نجم الدین شریعتی مجری صدا و سیما نیز با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: «آسمانی بود که «آسمانی» شد…انا لله وانا الیه راجعون. به شکوفه‌ها. به باران. برسان سلام ما را..»

    سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز با انتشار فیلم و پیام تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ در مکتب سیدالشهدا ما عاشق شهادت می‌شویم و در این راستا چیزی جز زیبایی نمی‌بینیم سیدالمقاومت «شهید سید حسن نصرالله»

    همچنین سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز با انتشار فیلم دیگری نوشت: «آغاز نصرالله… در چشم‌های ما ببین این مردم خون‌خواه را بنگر پس از سیّد حسن، آغاز نصرالله را»

    لبنان , سید حسن نصرالله , هنرمندان ,

    خانه طراحان انقلاب اسلامی نیز پوستر «نصرالله» را با طراحی گرافیک صالح کوشکی منتشر کرد و نوشت: «همیشه به شما وعده‌ پیروزی می‌دهم. أعدُکم بالنّصرِ دائما»

     

    .

     

    شهر سرود مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) نیز بخشی از قطعه «امت حزب اللّه» از گروه سرود عشاق النبی «کرمان» را منتشر کرد و نوشت: «وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» و هـرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگـارشان روزی داده می‌شوند. سوره آل عمران، آیه 169»

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا