اخبار روز

آیت الله محقق داماد: در تعجبم از وزیر علوم که چرا در موضوع اخراج استادان از دانشگاه‌ها سکوت کرده است – بلادنیوز

  • آیت الله محقق داماد: در تعجبم از وزیر علوم که چرا در موضوع اخراج استادان از دانشگاه‌ها سکوت کرده است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از شفقنا، آیت الله محقق داماد در آیین تکریم از خدمات ۲۵ ساله دکتر رضا داوری اردکانی در مسئولیت ریاست فرهنگستان علوم و معارفه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی امروز در فرهنگستان علوم با بیان اینکه ناسپاسی است اگر از دکتر سیدحسن حبیبی در این مراسم نام نبریم، افزود: فرهنگستان‌ها از میراث‌های ارزنده ایشان است. ایشان فرهنگستان‌ها را تشکیل دادند و اساسنامه‌ بسیار خوبی را با همکاری دوستان تدوین کردند. اساسنامه فرهنگستان تغییر کرد، ولی دکتر داوری اردکانی فرهنگستان علوم را با کمال اقتدار اداره کردند و در دوران ایشان اساسنامه دوم به هیچ وجه اجرا نشد و من کمال تشکر را دارم.

    رئیس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم خاطر نشان کرد: در آن زمان من عضو دانشگاه بودم، ولی دیدم فرهنگستان مزه دیگری دارد و آن مزه استقلال است و اعضاء را خود انتخاب می‌کند.

    وی گفت : بدون شک آن‌ها که این اتفاقات را ایجاد کرده‌ و اجرا می‌کنند، بدنبال ضربه زدن به حکومت و کشورند، استقلال دانشگاه در این زمانه چه جایگاهی دارد؟

    این عضو پیوسته فرهنگستان علوم ادامه داد: به هر حال اساسنامه فرهنگستان تغییر کرد، ولی دکتر داوری اردکانی فرهنگستان علوم را با کمال اقتدار اداره کردند و در دوران ایشان اساسنامه دوم به هیچ وجه اجرا نشد و من کمال تشکر را دارم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا