اخبار روز

باکو: اتصال نخجوان به جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای روس خواهد بود – بلادنیوز

  • باکو: اتصال نخجوان به جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای روس خواهد بود – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به بلادنیوز، “شاهین مصطفی‌اف”، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان طی سخنانی درباره وضعیت خطوط ارتباطی بین نخجوان و خاک آذربایجان گفت: تردد وسایل نقلیه و محموله‌ها در مسیر ارتباطی جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری آذربایجان که از طریق خاک ارمنستان انجام می‌شود، تحت کنترل نیروهای مرزبانی سرویس امنیت فدرال روسیه خواهد بود.

    “مهر گریگوریان”، معاون نخست‌وزیر ارمنستان در واکنش به این اظهارات مصطفی‌اف گفت: موضع ما در این خصوص کاملاً روشن است. امور گمرکی و کنترل مرزی (مسیر ارتباطی باکو-نخجوان) بر اساس قوانین و توسط نهادهای ذی‌ربط ارمنستان انجام خواهد شد و تا زمانی که بررسی‌ها به اتمام نرسیده است، اضافه بر این چیزی نمی‌توانم بگویم.

    به نظر می‌آید در این امر هماهنگی‌هایی بین مسکو و باکو جریان دارد. چنانکه پیش از این معاون نخست‌وزیر روسیه در پاسخ به این سوال که آیا امکان کنترل مرز توسط مرزبانان روسی وجود دارد، گفته بود: این مساله به جمهوری ارمنستان بستگی دارد.

    چند روز پیش نیز، “آرمن گریگوریان” دبیر شورای امنیت ارمنستان در مصاحبه با تلویزیون سراسری این کشور تاکید کرده بود: رفع انسداد از جاده‌های ارتباطی و مواصلاتی در محدوده سرزمینی جمهوری ارمنستان به این معنی است که کنترل راه‌ها و تمام خدمات مرزی توسط نهادهای جمهوری ارمنستان انجام می‌شود. موضع ایروان در این مورد بسیار روشن است، فکر می‌کنم تمام طرف‌ها با این امر آشنا هستند و امیدواریم سایر شرکا نیز با در نظر داشتن این اصل به پیش بروند.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا