اخبار روز

بورل: نگران وضعیت موجود در رفح هستیم/ فلسطینی ‌ها در حالی بمباران می‌شوند که راه گریزی ندارند – بلادنیوز

  • بورل: نگران وضعیت موجود در رفح هستیم/ فلسطینی ‌ها در حالی بمباران می‌شوند که راه گریزی ندارند – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا، بورل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما بشدت نگران وضعیت مرز غزه با مصر هستیم، جایی که عملیات نظامی جدیدی توسط ارتش اسرائیل صورت گرفته است. (بنیامین) نتانیاهو خواستار تخلیه یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی شده است بدون اینکه اشاره کند این افراد کجا بروند؟ اوضاع در این منطقه وخیم است و ما بشدت نگران هستیم.

    وی با بیان اینکه مقام‌های اروپایی تحولات این منطقه را دنبال می‌کنند تصریح کرد: شاید باید اقدامی بیشتر از ابراز نگرانی صورت دهیم.

    بورل ادامه داد: حتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم دیروز اعلام کرد که عملیات نظامی اسرائیل متناسب نیست، شدید است و شمار تلفات غیرنظامیان قابل تحمل نیست. او به اسرائیلی‌ها هشدار داد که به این اقدامات ادامه ندهند. اما سوال من این است که فراتر از حرف چه اقدام‌های دیگری باید صورت داد؟

    وی افزود: اتحادیه اروپا هم معتقد است که شمار تلفات غیر نظامی خیلی زیاد است، اما آیا راهی برای کاهش آمارها وجود دارد؟

    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که رایزنی‌ها برای توقف جنگ در غزه ادامه دارد. «دوست و همکار من آنتونی بلینکن چندین بار به اسرائیل (فلسطین اشغالی) سفر کرده و به آن‌ها التماس کرده که دست از کشتار مردم بردارند. همکار من در آلمان هم بیانیه مشابهی را صادر کرده است»

    بورل ادامه داد: ما باید به فشار روی اسرائیل ادامه دهیم. اما وقتی آن‌ها به یک منطقه پرجمعیت حمله می‌کنند، افزون بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جایی برای فرار ندارند. فلسطینی‌ها در حالی بمباران می‌شوند که راه گریزی ندارند.

    لینک کوتاه کپی لینک

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا