اخبار روز

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درگذشت – بلادنیوز

  • تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درگذشت – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، ایرج تقی‌پور تهیه‌کننده شناخته‌شده سینما و تلویزیون که سابقه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون: شوخی، آخر بازی، رقص در غبار، شهرزیبا، نگین، مواجهه، صندلی خالی و سریال‌های تلویزیونی چون چراغ جادو و 101 راه برای ذله کردن پدرها و مادرها را داشت، درگذشت.

    تقی‌پور متولد 5 مهر 1337 در تهران بود. او فعالیت هنری خود را از سال 1349 آغاز کرد و فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بود. در سال 1358 واحد عکاسی دفتر مرکزی جهادسازندگی را تأسیس کرد و از سال 1359 در آرشیو فیلم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد.

    سینما برای پرداختن به خانواده به رنسانس نیاز دارد

    مسئول سفارشات گرافیک واحد تأمین و توزیع بنیاد سینمایی فارابی و سرپرست لابراتوار فیلم اداره کل تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر مسئولیت‌های اجرایی این تهیه‌کننده بود. تقی‌پور همچنین سابقه تدریس در انجمن سینمای جوان و چند دانشکده عکاسی را نیز داشت.

    این هنرمند فقید جوایز و افتخارات گوناگونی را کسب کرده بود که ازجمله آنها می‌توان به برنده جایزه بهترین فیلم از چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک و برنده جایزه ویژه هیات داوران بهترین فیلم از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. 

    زمان و مکان مراسم تشییع و ترحیم زنده‌یاد ایرج تقی‌پور به‌زودی اعلام خواهد شد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا