اخبار روز

انشقاق در ارتش اسرائیل؛ درخواست برای برکناری فوری نتانیاهو باز هم بیشتر شد – بلادنیوز

  • انشقاق در ارتش اسرائیل؛ درخواست برای برکناری فوری نتانیاهو باز هم بیشتر شد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، رسانه‌های عبری‌زبان خبر دادند شامگاه امشب (شنبه شب) تظاهرات گسترده‌ای در مقابل محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» در قدس برگزار شد که به درگیری هم منجر شد.

    روزنامه یدیعوت احرانوت در این رابطه خبر داد صدها نفر از معترضین در مقابل منزل نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در قیساریه در قدس دست به تظاهرات زده و خواستار استعفای فوری وی شدند.

    .

    تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی تأکید کردند که کابینه اسرائیل به آنها پشت کرده و آنها را تنها گذاشته است؛ این در حالی است که شماری از هواداران لیکود به محل تظاهرات آمده و با معترضین درگیر شدند. این درگیری باعث ورود پلیس به ماجرا و دستگیری دست کم 3 نفر شد.

    از سوی دیگر چند روزی است که تظاهرات علیه نتانیاهو در خیابان‌های تل‌آویو هم گسترده‌تر شده است و مخالفان و موافقان نتانیاهو دو قطبی بزرگی را در ساختار این رژیم به وجود آورده‌اند که به ارتش این رژیم هم کشیده شده است.

    در این میان برخی از رسانه‌های عبری‌زبان از جمله روزنامه معاریو از درگیری لفظی و اختلافات بنیادین بین اعضای کابینه جنگ در رابطه با نحوه پیشبرد جنگ زمینی در نوار غزه خبر دادند و در همین راستا مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خواستار برکناری فوری وی شدند در حالی که فشار مخالفان و خانواده اسرای صهیونیست هم به آن افزوده شد.

    معاریو در ادامه گزارش خود به شکل تلویحی از شکل‌گیری انشقاق در ارتش اسرائیل هم سخن گفت و افزود این انشقاق که از دوره اعتراضات نسبت به تغییرات قضائی آغاز شده بود در سایه جنگ هم ادامه پیدا کرده است و شکست‌های متوالی اسرائیل در عدم دستیابی به دستاوردی واقعی در این جنگ بر دامنه این اختلافات افزوده است.

    معاریو در این زمینه اعتراف کرد: تصمیم نتانیاهو برای انجام تهاجم گسترده و شدید علیه نوار غزه جز گسترش چنددستگی در داخل جامعه اسرائیل و صفوف ارتش عایدی دیگری برای اسرائیل نداشته است، به ویژه که نیروی هوایی اسرائیل امروز با نیمه از توان خود فعالیت کرده و 4 فرمانده و بیش از 250 نظامی آن از زمان آغاز جنگ از مقام خود کناره‌گیری کرده‌اند.

    شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با اشاره به عملیات طوفان الاقصی آن را عامل افزایش شکاف بین صهیونیست‌ها توصیف کرد و افزود: امروز این شکاف تا سطح ارشد رهبری هم رسیده است و نماد آن اختلافاتی است که بین نخست‌وزیر و وزیر جنگ که هر دوی آنها باید در سطح اول تصمیم‌گیری‌های جنگ قرار داشته باشند، کاملاً مشهود و هویداست.

    اردوغان: نتانیاهو دیگر به‌هیچ‌وجه مخاطب من نخواهد بود
    پافشاری نتانیاهو بر ادامه کشتار و ویرانی در نوار غزه
    رسانه صهیونیستی: نتانیاهو در حال بررسی آتش بس موقت است
    رسانه آمریکایی: استعفای نتانیاهو ضروری است
    خشم شدید اسرای اسرائیلی از نتانیاهو + فیلم

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا