اخبار روز

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار امروز / سکه امامی ۸۹ هزار تومان ارزان شد – بلادنیوز

  • ریزش قیمت طلا و سکه در بازار امروز / سکه امامی ۸۹ هزار تومان ارزان شد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه از ابتدای سال ‌جاری شرایط رکودی داشته و روند قیمت‌ها در بازار فلز زرد بازدهی کمتری نسبت به دلار داشته است. با گذشت ۱۰ روز از مهر و پایان ماه‌های محرم و صفر که رکودی‌ترین روزهای سال برای بازار طلا هستند، اما افت شارپی طلای جهانی بازار طلای داخلی را با خود همراه کرده است و رونق همچنان به این بازار برنگشته است.

    گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی با افت نزدیک به ۱۸ دلاری با قیمت ۱۸۳۰ دلار در حال معامله است.

    جدول قیمت و حباب سکه

    وضعیت بازار طلا مساعد است

    فعالان بازار معتقدند، در روزهای اخیر همچنان تب و تاب خرید به بازار طلا برنگشته است. معامله‌گران همچنان نظاره‌گر کاهش قیمت سکه هستند. به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت‌ در بازار فلز زرد، معامله‌گران را با ترس از متحمل شدن ضرر از هر معامله‌ای چه خرید و چه فروش مواجه کرده است.

    فعلا فعالان بازار طلا و سکه چشمشان به نوسانات قیمت طلای جهانی، اخبار فدرال رزرو و انتخابات آمریکا است. این در حالی است که دیگر فاکتور تعیین قیمت در بازار طلای داخلی یعنی دلار، در انتظار اخبار مساعدی در حوزه سیاسی است. اخباری که در ماه‌های گذشته بیشتر از سوی کشورهای عربی و همسایه به گوش می‌رسید و ثبات قیمت را در بازارهای داخلی به همراه داشته است.

    معامله‌گران بازار طلا و سکه به وضعیت باثبات قیمت در دو هفته اخیر اشاره می‌کنند؛ به اعتقاد آنها اگر قیمت طلای جهانی افت شارپی نداشت، روند تقاضا می‌توانست قیمت سکه را در کانال‌های قیمتی بالاتر تثبیت کند.

    این در حالی است که در روزهای گذشته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران شرایط بازار را خوب ارزیابی کرد و بازار را بدون التهاب و از نظر ثبات و کاهش قیمت‌ها وضعیت بازار طلا را مساعد عنوان کرد.

    سکه امامی تنها قطعه کاهشی در خانواده سکه‌ها

    امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۸۹ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با اینکه در نخستین ساعت معاملاتی امروز با روند کاهشی باز شد اما در لحظه نگارش این گزارش با رشد ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

    در روز جاری نیم و ربع ‌سکه بدون تغییر و به ترتیب با قیمت‌های ۱۴ میلیون و ۸۵۰ و ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و با رشد ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

    حباب سکه صعودی شد

    برخلاف رشد قیمت طلا در روز گذشته امروز طلا کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۶۲ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۲۴۷ هزار تومان رسید.

    در دهمین روز مهر حباب تمام قطعات سکه صعودی شد. امروز حباب سکه‌ بهار با رشد ۴۰۹ هزار تومانی پرچمدار بیشترین مقدار حباب بود. امروز حباب سکه امامی ۱۰۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۶ هزار تومان، ربع‌ سکه ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۴ هزار تومان رشد داشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا