اخبار روز

تماس تلفنی اردوغان با رئیس رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی – بلادنیوز

  • تماس تلفنی اردوغان با رئیس رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا، نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی بر ضرورت توقف تنش مکرر در ماه مبارک رمضان که گستره آن تا غزه و لبنان کشیده شده، تأکید کرده است.

    الجزیره گزارش داد، وی در عین حال گفته که ترکیه آمادگی دارد که گام‌ها و اقداماتی را برای کاهش تشدید تنش و رسیدن به صلح پایدار در سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کند.

    سخنان اردوغان یک روز پس از آن بیان می‌شود که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه جمعه شب از کشورهای مسلمان خواست در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی متحد شوند.

    اوغلو از کشورهای مسلمان خواست برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و مسجد الاقصی متحد شوند.

    وی افزود: کشورهای اسلامی زیر چتر سازمان همکاری اسلامی در اجلاس‌های قبلی در دوره ریاست ترکیه بر این سازمان، تصمیماتی را با هدف حفاظت از فلسطین و مسجدالاقصی اتخاذ کردند.

    وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد، انجام این تصمیمات و اقدامات تنها بر عهده ترکیه نیست بلکه بر عهده همه کشورهای اسلامی است.

    نظامیان صهیونیست طی ایام ماه مبارک رمضان به صورت همه روزه به مسجدالاقصی یورش می‌برند و به آزار و اذیت نمازگزاران و معتکفان فلسطینی می‌پردازند.

    همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب بصورت گسترده نوار غزه به ویژه جنوب آن را به بهانه شلیک موشک از خاک لبنان که مسئولیت آن را متوجه حماس کردند، این باریکه را بمباران کردند.

    به دنبال بمباران نوار غزه، گروه‌های فلسطینی نیز دست بسته نبوده و ضمن مقابله پدافنی با جنگنده‌های اسرائیلی، شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف راکت قرار دادند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا