اخبار روز

ماه عسل «اروپا – اوکراین» تمام شد: ممنوعیت واردات غلات از اوکراین – بلادنیوز

  • ماه عسل «اروپا – اوکراین» تمام شد: ممنوعیت واردات غلات از اوکراین – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گفته مقامات دولتی، لهستان و مجارستان تصمیم گرفتند تا برای حمایت از کشاورزان محلی و صنعت غذایی در داخل کشورهایشان، واردات غلات و مواد غذایی از اوکراین را ممنوع کنند.

    به گزارش بلادنیوز به نقل از رویترز، این تصمیم بعد از بالا رفتن شدید قیمت محصولات کشاورزی در این کشورها اتخاذ شده است. البته از چند هفته‌ی پیش، اعتراضات گسترده‌ای از سوی کشاورزان لهستانی و مجارستانی برای برخود با وارادات گسترده غلات از کشور اوکراین به منظور حمایت از این کشور در جنگ صورت گرفته بود.

    این مساله با اعتراض جدی مقامات اوکراینی روبرو شده و یکی از مسئولین حکومتی درباره‌ی این اقدام گفته است که به جای این ممنوعیت، باید به راهکار مناسبی برای حل مشکلات رسید و این اقدام، فضای مثبتی را در روابط کشورهای اروپایی با اوکراین ایجاد نمی‌کند.

    شکایت لهستان و بلغارستان از خسارات ناشی از واردات بی رویه غلات از اوکراین
    روسیه تمدید کریدور غلات برای 2 ماه دیگر را پذیرفت

    علت نگرانی اوکراین از این مساله، تبعات جدی اقتصادی آن برای کی‌یف است. بعد از آغاز جنگ در اوکراین و مسدود شدن برخی بنادر در دریای سیاه، بخش اعظم غلات و مواد غذایی تولیدی در اوکراین از طریق لهستان و مجارستان به کشورهای اروپایی صادر میشد که این ممنوعیت، زمینه را برای فشار اقتصادی بیشتر به اوکراین فراهم می‌کند.

    ماه پیش بود که پنج نخست وزیر اروپایی در نامه‌ای به کمیسیون اروپا، خواستار تعیین تعرفه وارداتی برای محصولات کشاورزی اوکراین شده بودند که مورد موافقت قرار نگرفت و همین مساله، اعتراضات گسترده‌ای را در کشورهای اروپای شرقی ایجاد کرد.

    انتهای پیام/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا