اخبار روز

سفر وزیر خارجه عمان به ایران – بلادنیوز

  • سفر وزیر خارجه عمان به ایران – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان و مقامات ایرانی بعدازظهر امروز (دوشنبه) ۲۶ تیر ماه راهی تهران شد.

    وی قرار است بعدازظهر امروز با همتای ایرانی دیدار و گفت‌وگو کند. این سومین سفر وزیر خارجه عمان به تهران در دولت سیزدهم است. امیرعبداللهیان نیز اواخر خرداد ماه در سفری به حاشیه خلیج فارس به مسقط رفت و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

    ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه امروز درباره این سفر گفت: عمان کشور شریک ما در حوزه مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است و هم یک کشور دارای نقش سازنده و مثبت و توأم با حسن نیت برای ایفای نقش سازنده در خصوص برخی موضوعات بین‌المللی مورد توجه مشترک ایران و عمان است. در خصوص موضوعات مورد گفت‌وگوی ایران با برخی طرف‌های بین‌المللی و غیرمنطقه‌ای عمان همواره نقش سازنده داشته است. فرصتی است برای گفت‌وگوی مشترک و سازنده دو کشور و استمرار گفت‌وگوهای مشورتی دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه. ان‌شاءالله بعد از سفر توضیحات تکمیلی درباره محورهای گفت‌وگوها در اختیار عزیزان قرار دهیم.

    سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا و سفر وزیر خارجه عمان و ارتباط آن با موضوع تبادل زندانیان اظهار داشت: به جزییات مذاکره امروز در این جلسه نمی‌توانم اشاره کنم. عمان شریک سازنده و همراه با نقش مثبت و از شرکای خوب ایران در مسائل مورد توجه مشترک است. ایران از فرصت‌های دیپلماتیک برای تامین حقوق ملت ایران غفلت نخواهد کرد. استفاده از ظرفیت کشورهای دوستی که علاقه‌مندند در مسیر دستیابی به توافق سازنده کمک کنند، ایران در عمل همواره نشان داده از چنین نقش‌های سازنده‌ای استقبال کرده و خواهد کرد. از مسیرهای دیپلماتیک هیچگاه فاصله نگرفتیم و مادامی که حقوق ملت در تداوم مسیر مذاکره باشد دولت ایران از این ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده خواهد کرد.

    «هیثم بن طارق»سلطان عمان هفتم خرداد ماه سفری دو روز به تهران داشت و در این سفر چهار سند همکاری بین مقامات دو کشور به امضا رسید. مقامات دو کشور چهار سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی را به امضا رساندند. وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی و دبیرکل شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سوی ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.

    وزیر امور خارجه ایران سفر سلطان عمان به تهران را گام مهم جدیدی در مسیر تحکیم همکاری‌های راهبردی ۲ کشور خواند و گفت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم، مبتنی بر راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه با جدیت به پیش می‌رود. رئیسی دوم خرداد ۱۴۰۱ سفری یک روزه به مسقط داشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا