فسیل؛ کانیمانگا را گرفت/ سهم ۸۰ درصدی کمدیها در جدول فروش – بلادنیوز
فسیل؛ کانیمانگا را گرفت/ سهم ۸۰ درصدی کمدیها در جدول فروش – بلادنیوز
بهگزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، درحالی بررسی آمار فروش فیلمهای درحال اکران سینماهای کشور نشان میدهد که همچنان فیلم کمدی فسیل با نزدیک شدن به فروش 260 میلیارد تومانی پیشتاز است که بررسی دقیقتر آماری حکایت براین نکته دارد که این فیلم بعد از 187 روز اکران بالاخره توانست از رکورد جذب مخاطب فیلم کانیمانگا با ژانر جنگی عبور کند و در جایگاه دوم پرمخاطبترین فیلمهای بعد از انقلاب اسلامی قرار گیرد.
طبق آمارهای رسمی ثبت شده از عملکرد فیلمهای اکران شده بعد از انقلاب اسلامی ایران فیلم دفاع مقدسی عقابها با جذب 8 میلیون و 600 هزار مخاطب در دوره اکران همچنان در صدر جدول پرمخاطبها قرار دارد و بعد از آن نیز فسیل با جذب 5 میلیون و 996 هزار و 890 نفر مخاطب بعد از 187 روز اکران قرار گرفته تا کانیمانگا دیگر فیلم ژانر جنگی با یک پله نزول، رتبه سوم را با 5 میلیون و 974 هزار مخاطب به دست آورد و بعد از آن بگذار زندگی کنم با ژانر اجتماعی و 5 میلیون و 437 هزار مخاطب رتبه چهارم و نهایتاً دیگر فیلم ژانر جنگی یعنی اخراجیها2 با جذب 5 میلیون 333 هزار مخاطب رتبه پنجم را در اختیار گرفت.
این درحالی است که اگر از موضوع رکورد شکنی پرمخاطبهای سینمای انقلاب اسلامی بگذریم نوبت به عملکرد فیلمهای درحال اکران یعنی از 25 شهریور تا بیست و هشتمین روز از همین ماه میرسد که براساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه سمفا به عنوان مرجع قابل اتکاء از عملکرد فیلمهای اکران شده میبینیم از ابتدای هفته و بعد از آغاز به کار مجدد سینماها که به دلیل ایام پایانی ماه صفر تعطیل بودند مجموعاً 129 هزار و 790 نفر از علاقمندان به هنرهفتم کشور برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در 6 هزار 74 سانس بلیت تهیه کردند و روی صندلی سینما نشستند تا به این ترتیب گیشه سینماهای کشور نیز رقمی معادل 44 میلیارد و 27 میلیون و 810 هزار ریال درآمد داشته باشد.
از سوی دیگر برررسی عملکرد تکی فیلمهای درحال اکران نیز نشان میدهد که بازهم فیلم فسیل با فروش 46 هزار و 185 بلیت یعنی سهم 35.58 درصد از کل فروش برای 1559 سانس و درآمدی معادل 15 میلیارد و 557 میلیون و 895 هزار ریال جایگاه نخست را در اختیار دارد و به دنبال آن شهر هرت نیز با سهم 28.58 درصدی یعنی جذب 37 هزار و 103نفر مخاطب برای 1354 سانس و فروش 12 میلیارد و 544 میلیون و 504 هزار ریال دومین رتبه را در اختیار گرفت.
نارگیل2 هم با فروش 20 هزار و 228 قطعه بلیت یعنی سهمی معادل 15.58 درصد از کل مخاطبان در دوره یاد شده و درآمدی معادل 6 میلیارد و 359 میلیون و 605 هزار ریال جایگاه سوم را به نام خود کرد و بعد از آن ستارهبازی محصول مشترک ایران و آمریکا که توانسته نظر مخاطبان را به خوبی جلب کند با فروش 5898 قطعه بلیت یعنی سهم 4.54 درصدی از کل مخاطبان دوره برای 413 سانس و جایگاه چهارم را با درآمدی معادل 2 میلیارد و 289 میلیون و 270 هزار ریال به دست آورد.
رتبه پنجم جدول فروش در دوره مورد نظر هم در اختیار بیمادر با فروش 5694 بلیت که سهمی معادل 4.38 درصد از کل مخاطبان این دوره برای 511 سانس و آمدی معادل یک میلیارد و 936 میلیون و 740 هزار ریال قرار گرفت و پس از آن آخرین تولد با سهم 2.91 درصدی از کل مخاطبان که معادل 3779 قطعه بلیت فروخته شده برای 346 سانس و درآمد یک میلیارد و 419 میلیون و 300 هزار ریالی است توانست رتبه ششم را در اختیار گیرد.
اما هفتمین جایگاه با توجه به فروش 2899 قطعه بلیت یعنی 2.23 درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر برای 171 سانس به فیلم عروسی مردم با درآمد یک میلیارد و 40 میلیون و 280 هزار ریالی رسید تا به این ترتیب آهنگ دو نفره با فروش 3009 بلیت که سهمی معادل 2.31 درصد از کل مخاطبان برای 161 سانس و درآمدی معادل یک میلیارد و 18 میلیون و 900 هزار ریال بود در جایگاه هشتم قرار گیرد.
نهمین رتبه فروش از ابتدای هفته هم به فیلم بعد از رفتن برای فروش 1482 قطعه بلیت یعنی سهم 1.14 درصدی از کل مخاطبان دوره برای 127 سانس و درآمد 573 میلیون و 275 هزار ریالی رسید و کت چرمی با 1188 مخاطب برای 81 سانس و درآمد 483 میلیون و 75 هزار ریالی در جایگاه دهم قرار گرفت و یازدهمین جایگاه هم به دستانداز با 784 بلیت فروخته شده برای 98 سانس و درآمدی معادل 273 میلیون و 815 هزار ریالی رسید.
البته مصلحت هم که به عنوان یک فیلم جنجالی در ابتدای آغاز به اکران از آن یاد میشد با فروش 765 قطعه بلیت برای 95 سانس و درآمد 231 میلیون و 525 هزار ریالی توانست رتبه دوازدهم را در اختیار گیرد تا پس از آن ستون 14 با فروش 387 در 55 سانس و درآمد 130 میلیون و 500 هزار ریالی به جایگاه سیزدهم بسنده کند و چهاردهمین جایگاه هم به سه کام حبس با 150 مخاطب برای 25 سانس و درآمد 624 میلیون 25 هزار ریالی رسید.
از سوی دیگر نگهبان شب فیلم منتخب برای اسکار 2024 با 88 مخاطب برای 7 سانس توانست 349 میلیون و 560 هزار ریال درآمد به دست آورد تا به این ترتیب رتبه 15 را در اختیار گیرد و به دنبال آن آخرین ساخته کیومرث پوراحمد با فروش 41 بلیت برای 5 سانس و درآمد 28 میلیون و 700 هزار ریالی رتبه شانزدهم را دراختیار گرفت و شهرک هم با 58 برای یازدهم سانس و درآمد 24 میلیون و 200 هزار ریالی به رتبه هفدهم بسنده کرد تا به این ترتیب باباسیبیلو با فروش 34 بلیت برای 4 سانس و درآمد یک میلیون 65 هزار ریالی به رتبه هجدهم رسیده و نهایتاً رتبه نوزدهم با فروش 19 بلیت در 5 سانس و درآمد 8 میلیون 300 هزار ریالی به میان صخرهها برسد.
حالا باید دید که رکورد شکنی فیلم فسیل بعد از 187 روز و البته معرفی فیلم نگهبان شب برای جشنواره فیلم اسکار میتواند در جدول فروش فیلمهای درحال اکران هفتههای آینده تغییرات معناداری ایجاد کند یا خیر؟ اما آنچه در مقایسه سهم مخاطبان و فروش فیلمهای درحال اکران سینماها خودنمایی میکند سهم 76/74 درصدی کمدیها در دوره مورد نظر این گزارش است.
انتهای پیام/