اخبار روز

قالیباف: ما نیازمند یک تحول در نظام حکمرانی هستیم – بلادنیوز

  • قالیباف: ما نیازمند یک تحول در نظام حکمرانی هستیم – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بلادنیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز یکشنبه (24 اردیبهشت) در همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: ما به عنوان یک دولت باید مبتنی بر اندیشه‌های سیاسی حضرت امام(ره)، فرمایشات رهبر انقلاب و تبیین شرایط موجود هر سیاستی را که می‌خواهیم بگذاریم، موظفیم شرایط محیطی خودمان را در حوزه داخلی و خارجی خود را به خوبی و با نگاه راهبردی بشناسیم و تحلیل کنیم و دقیق بدانیم که در چه شرایطی هستیم و این بسیار کلیدی و مهم برای تنظیم برنامه پنج ساله است.

    قالیباف: ما از تحول در اقتصاد فاصله گرفته‌ایم چون مردمی نیست

    وی افزود: امروز همه اندیشمندان و متخصصان اتفاق نظر دارند و قدرت‌های جهانی و همه کشورهای جهان و دولت‌های ملی در کره خاکی معتقدند که در آستانه تغییر نظم جهانی هستند. ما باید بدانیم در این تغییر نظم جهانی چه جایگاهی داریم و در کجا باید قرار گیریم و بدون شک باید نسبت به گذشته در یک نقطه برتر چه در حوزه منطقه و بین‌الملل قرار بگیریم.

    رئیس مجلس گفت: ما باید بدانیم در کجا قرار داریم و باید نقشه راه خود را بدانیم و بدانیم نیازمند یک تحول در نظام حکمرانی خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و دفاعی و امنیتی هستیم و نیازمند یک حکمرانی نو مبتنی بر گام دوم انقلاب هستیم.

    قالیباف با بیان اینکه تعارض منافع یکی از چالش‌های جدی است. یکی از مسائل مهم در دستورکار ما طرح مدیریت تعارض منافع است که در مجلس یازدهم حتماً پیگیری می‌کنیم. ما با اشاره به اینکه نیازمند جهاد تصمیم هستیم، تصریح کرد: باید نقاط قوت خود را تقویت کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم. حرکت ما باید مبتنی بر مکتب حضرت امام باشد که مبتنی بر عقلانیت، معنویت و عدالت است. ما یک دیوان‌سالاری مستحکم و سرکش داریم و یک قوه دیوان‌سالاری بر سه قوه دیگر حکمرانی می‌کند.

    وی تصریح کرد: امروز که در آستانه آمدن برنامه هفتم به مجلس هستیم، نیازمند یک فهم مشترک از همین برنامه‌ایم. باید یک درک واقعی از آن داشته باشیم. ما در برداشت و تعبیر از آن برنامه هم باید اشتراک داشته باشیم. آن‌قدر فرصت و منابع نداریم که ده‌ها اولویت داشته باشیم.

    قالیباف تأکید کرد: ما باید اولویت‌های مشترک و محدودی را مشخص کنیم. ما آن‌قدر زمان از دست داده‌ایم که فرصت نداریم این برنامه را طبق روش‌های دلبخواهی پیش ببریم. حتی در روش رسیدن به اهداف هم باید اتفاق نظر پیدا کنیم تا بتوانیم در برنامه هفتم موفق باشیم.

    رئیس مجلس با بیان اینکه ارز حتماً یک متغیر مهم است و لازم است برای آن تصمیم بگیریم. امروز تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها به وجود می‌آید، تصریح کرد: این برای همه ما روشن است و نتیجه آن سلطه مالی بر سلطه پولی می‌شود. ما می‌توانیم در برنامه پنج ساله هفتم به یک ثبات اقتصادی با تصمیم عالمانه و شجاعانه برسیم.

    وی ادامه داد: مردمی سازی یک رویکرد نیست و یک نگرش است و اقتصاد مردمی به معنای اقتصاد مقاومتی است. عدالت را هم مردم باید پیاده کنند. ما دفاع مقدس را با مردم اداره کردیم و موفق شدیم. ارتش و سپاه به تنهایی از پس کار بر نمی‌آمدند و مردم پای کار آمدند و موفق شدیم. هوافضای امروز نتیجه حضور مردم در دفاع مقدس است که امروز جزو 5، 6 کشور اول دنیا در این حوزه هستیم.

    قالیباف تأکید کرد: باید بین مردم و دولت تعامل باشد. ما در نیروی انتظامی و 110 هوشمندسازی کردیم. اقتصاد مردمی اقتصادی است که به صورت تعاملی با مردم تعامل داشته باشیم. ما امروز مزاحم کارآفرینان هستیم و به جای حل مشکلات آنان و تسهیل کارشان، چوب لای چرخ آنان می‌گذاریم.

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا