اخبار روز

توضیحات حامد کاشانی درباره یک کلیپ تقطیع‌شده – بلادنیوز

  • توضیحات حامد کاشانی درباره یک کلیپ تقطیع‌شده – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، حجت‌الاسلام حامد کاشانی از کارشناسان برجسته حوزه معارف دینی است که فیلم یکی از جلسات دهه اول محرم او به صورت تقطیع‌‌شده در فضای‌مجازی منتشر می‌شود. سخنران و واعظ برجسته‌ای که برنامه تلویزیونی او جزو پرمخاطب‌های ماه رمضان به شمار می‌رفت. 

    حجت‌الاسلام حامد کاشانی درباره این کلیپ تقطیع‌شده توضیحاتی داده که در ادامه آمده و البته فیلمِ کامل این ویدئوی ناقص در فضای‌مجازی نیز در جریانِ این توضیحات منتشر شده است.

    .

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اخیراً کلیپی از حقیر درباره مسأله فلسطین و حقیقت سیّدالشّهداء(ع) منتشر شده که به شیوه رسانه‌های غربی از بخشی از سخنرانی دهه اول محرم بنده، تقطیع شده و از مفهوم اصلی فاصله گرفته است.

    با توجه به اینکه وقت حقیر و مخاطبان عزیز ارزشمندتر از آن است که به گله‌­گذاری از برخی عزیزان بپردازم، چند کلمه‌ای برای روشن شدن مسأله تقدیم می‌کنم.

    عنوان سخنرانی دهه اول محرم امسال بنده «کدام حسین علیه‌السلام؟ کدام کربلا – فصل دوم» بود.

    در این سلسله جلسات محور مباحث این بود که در جهان، در میان مسلمانان و حتّی در بین جمعی از شیعیان، روایت کامل و تصویر درستی از سیّدالشّهداء صلوات‌الله علیه در اذهان نیست و در جنگ سنگین روایت­ها، “ما ملّت امام حسین علیه السلام” وظیفه­ خاص داریم.

    ما باید رؤیا، آرمان و آرزوی خود را اصلاح و تکمیل روایت درست از سیّدالشّهداء و بهسازیِ تصویر حضرت، در اذهان جهانیان تعریف کنیم.

    ظرفیت عظیم انسانی، فرامذهبی، آن هم با جابجا کردن مرزهای حماسه، ایثار، محبّت و اصلاح­‌گری، از ثمراتِ قیامِ سیّدالشّهداء صلوات الله علیه است.

    در این جلسات با مستندات متعدد به این مسئله پرداختیم که جهانیان و غیرمسلمانان با روایت درست، براحتی می­توانند زیر پرچم سیّدالشّهداء(ع) بعنوان الگوی جهانی جمع شوند و به او عشق بورزند.

    جایگاه عقل و عاطفه در مداحی، مدیحه‌سرایی و اشک ریختن در رثای امام حسین(ع)

    در جهان اسلام نیز که اکثریت قریب به اتفاق، دوستدارِ حضرت هستند، در صورتی که بتوانیم موانع ذهنی آن­ها را برطرف کنیم و روایت کاملی از حضرت ارائه کنیم، عملاً او را الگوی اصلی خود قلمداد می­‌کنند.

    در اینجا با تأکید بر اینکه داریم روی نگاه غالب بحث می­‌کنیم و موارد استثنائی مدّنظر نیستند و اینکه بعنوان مثال خانواده ی فلسطینی با چندین و چند شهید که صادقانه در راه اهداف اسلامی تقدیم کرده، باز تا الگوی فراگیر شدنِ سیّدالشّهداء(ع) فاصله دارند و توضیحات مبسوطی که چه موانع ذهنی وجود دارد را عرض کردیم؛ وظیفه ی اصلی امروز، بر گردن ما شیعیان است که همدلانه و برادرانه مسیرِ ذهنیِ آن­ها را تکمیل کنیم.

    در اواخر این دهه نیز به نقد تصویر ذهنی برخی گروه‌های درون شیعی پرداختیم که چگونه مانع ذهنی آن­ها باعث شد در الگوگیری از قیام سیّدالشّهداء(ع) دچار ابهام شوند. در هر سه مورد (مردم دنیا، مسلمانان و شیعیان) محور تلاش و بار اصلی وظیفه، بر دوشِ دغدغه­‌داران جهان تشیّع است که به دیگران کمک کنند.

    البته برادری به بنده بشارت داد که بحمدالله در سال‌های اخیر تلاش‌­هایی صورت گرفته است و فی الجمله موفقیت‌های مختصری، بویژه در فلسطین عزیز حاصل شده است که به توفیق الهی، این مسیر ادامه یابد و مردمان عالم، بویژه مسلمانان با عشق و محبّت و تصویر صحیح از سیّدالشّهداء(ع) زیر یک پرچم جمع شوند، و البته در آغاز راه هستیم و فاصله تا آرمان بسیار است.

    ضمیمه فیلم و متن بخشی از یکی از جلسات است که کامل آن در https://www.hkashani.com/?p=22955  قابل رؤیت است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا