اخبار روز

جنگنده ارتش ایران چگونه ۳ هواپیمای بعثی را با شکست مفتضحانه به خانه فرستاد؟ + فیلم – بلادنیوز

  • جنگنده ارتش ایران چگونه ۳ هواپیمای بعثی را با شکست مفتضحانه به خانه فرستاد؟ + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، 29 فروردین ماه در تقویم رسمی کشورمان روز ارتش نامگذاری شده و به مقام ارتش قهرمان ایران این روز گرامی داشته می‌شود.

    یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات در طول تاریخ ارتش جمهوری اسلامی ایران مقابله آنان با رژیم بعث عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس به ویژه نبردهای جانانه خلبانان ارتش در همان روزهای ابتدایی جنگ است.

    با آغاز حمله رژیم بعث عراق به کشورمان، خلبانان ارتش به عنوان نخستین گروه درگیر، خود را آماده مقابله با هواپیماهای دشمن بعثی کردند. مهارت فوق العاده این خلبانان در کنار جسارت و فداکاری آنان صحنه‌هایی مثال‌زدنی را خلق کرد و دشمن را با شکستی مفتضحانه در همان ساعات ابتدایی جنگ روبه‌رو کرد.

    مستند «نبردهای فانتوم» به کارگردانی مهدی جبین‌شناس و تهیه‌کنندگی سالار بی‌باک یکی از مستندهایی است که با همین موضوع ساخته شده است. در این مستند، تصاویری از عملیات‌های انجام شده توسط هواپیماهای فانتوم در طول هشت سال دفاع مقدس را می‌بینیم.

    مقاومت جانانه ارتش که ورق جنگ را در هفته اول برگرداند

    در زیر بخشی از این مستند که ماجرای شنیدنی درگیری یک جنگنده ایرانی با سه جنگنده رژیم بعث عراق برای حفاظت از پایگاه هوایی نوژه است را می‌بینید:

    مستند , تلویزیون , ارتش ,

    انتهای پیام/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا