اخبار روز

از کجا بفمیم چقدر عمر می کنیم؟ | با این آزمایش خون تاریخ مرگ افراد مشخص می شود! – بلادنیوز

  • از کجا بفمیم چقدر عمر می کنیم؟ | با این آزمایش خون تاریخ مرگ افراد مشخص می شود! – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز آزمایش خون یک ابزار تشخیصی قدرتمند است که می تواند بینش ارزشمندی را در مورد سلامت کلی بیمار ارائه دهد. آنها شامل گرفتن نمونه کوچکی از خون از بازوی بیمار و سپس تجزیه و تحلیل آن در آزمایشگاه است. نتایج تجزیه و تحلیل می‌تواند اطلاعاتی را در مورد وضعیت سلامتی بیمار، مانند خطر ابتلا به بیماری‌های خاص یا داشتن عفونت یا شرایط دیگر، نشان دهد.

    این آزمایش که توسط دانشمندان توسعه یافته است، از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل متابولیت‌های موجود در جریان خون استفاده می‌کند و در توانایی های پیش بینی خود به دقت ۹۲ درصدی دست یافته است.

    آزمایش خون چیست و چگونه کار می کند؟

    طیف وسیعی از آزمایش‌های خونی مختلف برای تعیین نشانگرهای مختلف مرتبط با بیماری، از جمله سطوح هورمونی، پروتئین‌ها و سایر مواد موجود است. علاوه بر تشخیص بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت و HIV/AIDS، می‌توان از آزمایش‌های خونی خاص نیز برای تشخیص ویژگی‌های ژنتیکی ارثی از والدین استفاده کرد.

    دقت این فناوری توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشینی مدرن بهبود یافته است که امکان تجزیه و تحلیل دقیق‌تر متابولیت‌های موجود در جریان خون را فراهم می‌کند. این روش جدید به طور قابل توجهی دقیق تر از روش های سنتی است و برخی مطالعات نشان می دهد که در توانایی های پیش بینی خود به دقت ۹۲ درصد دست یافته است. با چنین دقت بالایی، این فناوری می‌تواند تحقیقات پزشکی، تشخیص و تصمیم‌گیری‌های خط‌مشی سلامت عمومی را در آینده متحول کند.

    چگونه دانشمندان از آزمایش خون برای پیش بینی مرگ و میر استفاده می کنند؟

    آزمایش خون ساخته شده توسط دانشمندان گامی انقلابی به جلو در پیش بینی مرگ و میر است. این پتانسیل را دارد که تحقیقات پزشکی، تشخیص و تصمیمات خط مشی بهداشت عمومی را متحول کند. مهمترین جنبه این آزمایش توانایی آن در تشخیص الگوهای متابولیت هایی است که با افزایش خطر مرگ در عرض پنج سال مرتبط است.

    این آزمایش از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده های بیش از ۱۰۰۰ نفر و شناسایی الگوهای سطح متابولیت آنها استفاده می کند. این الگوها نشان می دهد که چقدر احتمال دارد یک فرد در عرض پنج سال بمیرد و دقت ۹۲ درصد آزمایش شده است. این می‌تواند به این معنا باشد که پزشکان می‌توانند پیش از اینکه به شدت بیمار شوند، افرادی را که در معرض خطر بالاتر مرگ قرار دارند، شناسایی کنند، و به آنها اجازه می‌دهد اقدامات پیشگیرانه انجام دهند یا درمان‌های هدفمندتری را ارائه دهند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا