اخبار روز

وام فوری برای یارانه بگیران | آغاز ثبت نام وام بدون ضامن برای این یارانه بگیران + نحوه ثبت نام – بلادنیوز

  • وام فوری برای یارانه بگیران | آغاز ثبت نام وام بدون ضامن برای این یارانه بگیران + نحوه ثبت نام – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد درباره اشتغال مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: در برنامه پنج ساله ششم کشور پیش‌بینی شده بود سالانه ۱۰۰ هزار اشتغال برای مددجویان توسط کمیته امداد و بهزیستی ایجاد شود که ۷۰ هزار شغل سهم کمیته امداد و ۳۰ هزار شغل سهم بهزیستی بوده است.

    وی افزود: سال ۹۶ سال اول برنامه پنج ساله ششم بود که با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در کمیته امداد صورت گرفت، این ۷۰ هزار مورد عدد آن حتی افزایش یافت. اگر قرار بود طی پنج سال ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم، این عدد به بالغ بر ۸۵۰ هزار فرصت شغلی رسید و بعد یک سال دیگر این برنامه تمدید شد و به ایجاد یک میلیون فرصت شغلی رسید.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: سال قبل که سال تمدید برنامه پنج ساله ششم بود ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در بودجه ۱۴۰۱ برای اشتغال مددجویان پیش‌بینی شد. بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد در نظر گرفته شده بود و شکر خدا ۴۲۳ هزار فرصت شغلی سال گذشته ایجاد شد. البته به ۵۰۰ هزار نرسید چون سقف تسهیلات کشش لازم را نداشت. اگرچه همراهی بانک‌ها خوب بود اما اواخر اسفند عملاً نتوانستیم از تسهیلات استفاده کنیم ولی با این حال جزو دستگاه‌هایی هستیم که بالای ۹۰ درصد و حتی ۹۲ درصد بودجه‌ای که برای قرض الحسنه اشتغال پیش بینی شده بود با کمک بانک‌های عامل جذب شد.

    بختیاری گفت: در بودجه ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی شده بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شود و رقم تسهیلات ۳۵ هزار میلیارد تومان است و امیدواریم با تلاش صورت گرفته، کارهای بیشتر انجام شود.

    وی بیان داشت: بر اساس مصوبه موجود، سال قبل می‌توانستیم برای ۵۰ درصد غیر مددجو شغل ایجاد کنیم و این مهم است البته شرط کرده بودند باید دهک یک تا ۵ را داشته باشند و ما کسانی را که غیر مددجو بودند دیگر تحقیقات محلی نمی‌کردیم و از طریق سیستمی که به وزارت کار، تعاون و اجتماعی وصل هستیم و بانک رفاه ایرانیان دهک آنها مشخص و بر همین مبنا ما اشتغال برایشان ایجاد کردیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: فروردین امسال جلسه شورای عالی اشتغال با حضور آیت الله رئیسی برگزار شد. من عرض کردم دهک ۶ و ۷ را هم به این برنامه اضافه کنیم و این در جلسه تصویب شد ولی شرط گذاشتند که این دهک‌ها علاوه بر اینکه جهت استعلام دهکشان از پایگاه رفاه ایرانیان استفاده می‌کنید یک تحقیقات محلی نیز توسط کمیته امداد صورت گیرد تا تسهیلات اشتغال به آنها ارائه شود.

    بختیاری گفت: پس ما ۵۰۰ هزار فرصت شغلی داریم و ۵۰ درصد را می‌توانیم برای غیر مددجو ارائه دهیم که البته دهک ۶ و ۷ باید تحقیقات محلی برای آنها صورت گیرد ولی دهک یک تا ۵ نیازی به تحقیقات محلی ندارد و البته به استان‌ها بخشنامه ارسال کرده ایم که اولویت با مددجویان کمیته امداد است. سال قبل ۳۰ درصد اشتغال برای غیر مددجو و بقیه مددجو بودند.

    وی اظهار داشت: همچنین امسال برنامه‌ای در دستور داریم که مکمل برنامه اشتغال است. آن هم مساله خودکفایی بوده و امسال برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال ۱۰۰ هزار مددجو که خودکفا شده‌اند از حمایت خارج شوند.

    وی بیان داشت: تا ۱۵ مرداد امسال بیش از ۲۷ هزار نفر به واسطه خودکفایی از سطح پوشش خارج شدند. این افراد کسانی بودند که در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ وام اشتغال گرفتند و اکنون خودکفا شده و از سطح پوشش خارج شده اند و این البته به معنای قطع همه امکانات نیست و پشتیبانی بازاریابی و مشاوره‌ای ادامه خواهد داشت تا به مشکل برخورد نکنند.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: مساله اشتغال در صدر و اولویت کمیته امداد قرار دارد و با همراهی بانک‌های عامل و دستگاه‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای در این راستا بسیار خوب بوده چون آنها گواهی مهارت ارائه می‌دهند و ما تسهیلات ارائه می‌دهیم. / فارس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا