اخبار روز

نامه ایران به سازمان ملل درباره جنایت رژیم صهیونیستی – بلادنیوز

  • نامه ایران به سازمان ملل درباره جنایت رژیم صهیونیستی – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تسنیم، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران روز چهارشنبه به وقت محلی با ارسال نامه ای به رییس شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق سوریه را که منجر به شهادت دو مستشار نظامی ایران به نام‌های سرگرد میلاد حیدری و سروان مقداد مهقانی جعفرآباد و تعدادی غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت های سوریه شد، جنایت فجیع و نمونه بارز دیگری از تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل و نقض آشکار قوانین بین المللی در خاک سوریه دانست.

    در این نامه تاکید شده است، رژیم اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه سوریه بدون هرگونه عواقب و مجازاتی از سوی جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، بی وقفه ادامه می دهد.

    ایروانی تصریح کرد: رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر، قوانین بشردوستانه را آشکارا نقض کرده و بطور سیستماتیک و عمدی زیرساخت‌های حیاتی سوریه، از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب را هدف قرار داده که مسیر حیاتی برای کمک‌های بشردوستانه و تلاش‌های امدادی پس از زلزله اخیر سوریه است.

    سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: زیرساخت های حیاتی سوریه به دلیل تجاوزات اسرائیل آسیب زیادی دیده است. با توجه به پیامدهای جدی چنین اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه ای برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و همچنین چالش های جدی حاکمیت قانون، جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامات قاطعی را برای پایان دادن به این نقض ها انجام دهد و رژیم اسراییل را در قبال تمام اقدامات خلاف بین المللی خود پاسخگو نماید.

    نماینده دائم ایران در سازمان ملل صریح کرد: علاوه بر این، شورای امنیت باید رویکرد دوگانه را کنار گذاشته و با محکوم کردن صریح نقض مداوم اصول اساسی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل از سوی رژیم اسرائیل، به وظایف قانونی خود عمل کند. باید حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام و رعایت شود و اقداماتی که آن را تضعیف می کند نباید تحمل کرد.

    ایروانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که از اتخاذ تدابیر لازم مطابق با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل و دفاع از امنیت خود و منافع ملی و نیز حفاظت از مردم ایران تردید نخواهد کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا