اخبار روز

واکنش ایران به نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل / اروپایی ها باید پاسخگو باشند – بلادنیوز

  • واکنش ایران به نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل / اروپایی ها باید پاسخگو باشند – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا، سخنگوی دولت با بیان اینکه اروپایی ها به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکردند، گفت:‌ امروز کسی بخواهد به جای پاسخگویی جای مدعی و پاسخگویی را عوض کند و در جایگاه مدعی حاضر شود، طنزی بیش نیست.

    علی بهادری جهرمی درباره نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ و کارشکنی‌های اروپا در قبال رفع تحریم های موشکی ایران که مهرماه امسال پایان می یابد، اظهار داشت: زمانی که ایالات متحده از توافق بین‌المللی خارج شد و بدعهدی کرد، دولت‌های اروپایی هم متاسفانه نه تنها به تعهدات‌های خود عمل نکردند بلکه بدعهدی کردند.

    سخنگوی دولت ادامه داد: طبیعی است امروز آنهایی که به تعهدات و توافق‌های خود عمل نکردند، باید پاسخگو باشند و اینکه امروز کسی بخواهد به جای پاسخگویی جای مدعی و پاسخگویی را عوض کند و در جایگاه مدعی حاضر شود، طنزی بیش نیست.

    بهادری جهرمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابزار قانونی برای اقدام متقابل نسبت به هر گونه اقدام غیرقانونی بهره‌برداری خواهد کرد. هرچند که تحریم‌ها هم بیش از این نشان داد، هرگز تواناییِ توقف مسیر رشد و پیشرفت کشور را در حوزه علمی و فناوری نخواهد داشت.

    سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان ۱۵ تیرماه با صدور بیانیه‌ای مشترک، با ادعای همکاری نظامی تهران و مسکو در جنگ اوکراین، رفع نشدن تحریم‌های موشکی ایران را خواستار شدند که مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مهرماه امسال پایان می‌یابد.

    تروئیکای اروپایی طی این بیانیه که در حاشیه نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ منتشر شد، پیشرفت‌های صورت گرفته در چارچوب توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل‌وفصل مسائل سیاسی پادمانی را ناکافی خواندند.

    تروئیکای اروپایی ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را مطرح کردند. ایران بارها این ادعا را واهی و نادرست دانسته.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا