اخبار روز

زیان میلیاردی اسرائیل از حمله دیشب ایران – بلادنیوز

  • زیان میلیاردی اسرائیل از حمله دیشب ایران – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، روزنامه‌های صبح امروز یکشنبه رژیم صهیونیستی همچون یدیعوت آحارانوت و ماکورریشیون اعلام کردند به‌کارگیری گسترده موشک‌های سامانه‌های پدافندی حدود 1.5 میلیارد دلار هزینه روی دست اسرائیل و متحدانش به‌ویژه آمریکا قرار داده است.

    روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش خود به نقل از یکی از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل حدود 5 میلیارد شیکل (حدود 1.35 میلیارد دلار) مهمات را طی یک شب برای مقابله با حمله گسترده ایران که با استفاده از صدها موشک و پهپاد انجام گرفت، هزینه کرد.

    رام آمیناخ مشاور اقتصادی سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این رابطه به این رسانه گفت: در شب گذشته (بامداد یکشنبه) اسرائیل مجبور شد بین 4 تا 5 میلیارد شیکل بین 1.08 تا 1.35 میلیارد دلار مهمات خرج کند، این صرفاً هزینه مقابله با پهپادها بود و خسارات میدانی به‌وجودآمده بر اثر اصابت موشک‌ها لحاظ نشده‌اند.

    این کارشناس صهیونیست تأکید کرد: هر فروند موشک در سامانه “آرو” که برای مقابله با موشک‌های بالستیک فعال می‌شود حدود 3.5 میلیون دلار هزینه دارد، هزینه هر موشک در سامانه “فلاخن داود” که برای مقابله با موشک‌های کروز است نیز حدود یک میلیون دلار است که باید هزینه‌های پرواز جنگنده‌های مأمور سرنگونی پهپادها را هم به آن افزود.

    به‌گفته آمیناخ با یک حساب سرانگشتی تمامی موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده توسط ایران کلاً یک‌دهم هزینه‌هایی که اسرائیل متحمل شد هم ندارند.

    در همین راستا شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز شامگاه یکشنبه اعلام کرد: حمله موشکی و پهپادی ایران هزینه‌های هنگفتی را برای اسرائیل به‌همراه داشته است.

    به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان ارتش اسرائیل برای مقابله با حمله ایران 10 درصد از کل بودجه خود را که قبل از جنگ تصویب شده بود خرج کرد.

    شبکه 13 در جزئیات این خبر هم نوشت: علاوه بر این هزینه، شماری از متحدین اسرائیل هم اقدام به تلاش برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی کردند که برای آنها به‌ویژه ایالات متحده هم هزینه زیادی در پی داشت.

    براساس گفته کارشناسان رهگیری هر موشک بین 2 تا 3 میلیون دلار هزینه دارد.

    واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
    فیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالی
    کمک 10 کشور به اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران
    پهپادهای ایران به آسمان قدس اشغالی رسید
    ای‌بی‌سی: ایران بین 400 تا 500 پهپاد شلیک کرد

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا