اخبار روز

جامعه‌ای جهنمی است که انسان در آن به رسانه و مطبوعاتش اطمینان نداشته باشد – بلادنیوز

  • جامعه‌ای جهنمی است که انسان در آن به رسانه و مطبوعاتش اطمینان نداشته باشد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از جماران؛ آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: وقتی در جامعه ‌ای، انسان به رسانه اش، به مطبوعاتش، به توده مردمش، به جلساتش، اطمینان نداشته باشد، چنین جامعه‌ ای جامعه جهنمی است.

    به نوشته شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در یکی از دیدارهای خود با دبیران کانون‌های قرآن و عترت کشور گفت: این به آن بد می گوید، آن به این بد می گوید، این از او غیبت می ‌کند، او خلاف می‌ گوید، این تکذیب می ‌کند؛ این جهنم است! ما آبروی این را ببریم، آبروی آن را ببریم، دروغ بگوییم، غیبت بکنیم و هیچ اطمینانی در جامعه نباشد، چنین جامعه ای لرزان است، این جامعه، جامعه جهنمی است!

    آیت‌الله العظمی جوادی آملی افزود: اگر کسی خلاف کرد، ما یک وظیفه داریم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر که به او بگوییم و جلویش را بگیریم، این چیز خوبی است! وقتی با او در میان می‌گذاریم که این کار بد است، نکن، بالاخره یا قبول می کند یا نکول، به هر حال مشکلی پیش نمی ‌آید، ما وظیفه‌ مان را انجام دادیم؛ اما امر به معروف و نهی از منکر که بر ما واجب است و اثربخش است را انجام ندهیم، بیاییم غیبت بکنیم، این سودی ندارد؛ این منکری است در برابر منکر! با حرام نمی‌ شود از حرام جلوگیری کرد, با بدی نمی ‌شود از بدی جلوگیری کرد. وقتی در جامعه ‌ای، انسان به رسانه اش، به مطبوعاتش، به توده مردمش، به جلساتش، اطمینان نداشته باشد، چنین جامعه‌ ای جامعه جهنمی است، جامعه بهشتی نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا