اخبار روز

کنعانی: طوفان الاقصی واکنش طبیعی گروه‌های مقاومت به جنگ افروزی‌های صهیونیست‌هاست – بلادنیوز

  • کنعانی: طوفان الاقصی واکنش طبیعی گروه‌های مقاومت به جنگ افروزی‌های صهیونیست‌هاست – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از فارس، تحولات امروز (شنبه) ۱۵ مهر ماه در فلسطین اشغالی و عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه اشغالگران واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت.

    صبح امروز شنبه بعد از انتشار اخباری مبنی بر حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

    کنعانی امشب (شنبه) ۱۵ مهر ماه در واکنش به تحولات امروز در فلسطین اشغالی گفت: عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکارناپذیر خود و واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه، تحریک‌آمیز و آتش افروزانه صهیونیست‌ها بویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر افراطی و ماجراجوی رژیم غاصب صهیونیستی است.

    وی حق ذاتی ملت مظلوم فلسطین در دفاع از نفس، سرزمین و مقدسات خویش در مقابل اشغال، تجاوز، تعدی روزمره و تروریسم سازمان یافته رژیم صهیونیستی، بر اساس همه موازین شناخته شده بین‌المللی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل، حقی طبیعی و مشروع خواند.

    به گفته کنعانی تداوم هتک حرمت صهیونیست‌های افراطی و نژادپرست به مقدسات اسلامی و قبله نخست مسلمین (مسجدالاقصی) در ماه‌ها و هفته‌های اخیر از یک سو و استمرار سیاست کشتار و جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، بویژه زنان، کودکان و اسرای فلسطینی دربند زندان‌های اسرائیل، در سایه سکوت و بی‌عملی جامعه بین‌الملل و مدعیان جهانی حقوق بشر، راهی جز مقاومت و اتکای به توان ذاتی خود برای ملت و مقاومت فلسطین در برابر صهیونیست‌ها باقی نگذاشته است.

    این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین در دفاع از خود در برابر جنایات ۷۵ ساله غاصبان سرزمین فلسطین، مسؤولیت تداوم و گسترش خشونت و کشتار علیه فلسطینیان را بر عهده رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان شناخته شده این رژیم دانسته و کشورهای اسلامی را به حمایت از مسجدالاقصی و حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین فرا می‌خواند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا