مهدویت و عاشورا؛ نقطه ثقل اندیشه شیعی و هدف صهیونیستها – بلادنیوز
مهدویت و عاشورا؛ نقطه ثقل اندیشه شیعی و هدف صهیونیستها – بلادنیوز
به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، حجتالاسلام والمسلمین جواد نصرالله پور، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در نشست علمی «بررسی ارتباط فرهنگ عاشورا و انتظار» از سلسله جلسات مکتب حسینی (ع) به تبیین رابطه میان قیام امام حسین (ع) با موضوع انتظار امام زمان (عج) پرداخت.
نصرالله پور با اشاره به اظهار نظر یکی از نظریهپرادازن یهودی درباره دو بال سبز مهدویت و سرخ عاشورا اظهار داشت: این شخص بر این اعتقاد است که جامعه شیعه با این دو بال قدرت گرفته و حرکت میکند و صهیونیست برای نابود کردن شیعه باید این دو مهم را هدف قرار دهد.
او با اعتقاد به اینکه انتظار امام زمان (عج) به مفهوم انتظار برای کربلای دیگری است، خاطرنشان کرد: وسعت و گستردگی این کربلا به اندازه همه زمین است و البته با برتری مطلق جبهه حق خاتمه خواهد یافت و پیروان ابلیس نابود میشوند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور عظیم مردم در راهپیمایی اربعین اظهار داشت: بر اساسا آمارها بیشتر از 20 میلیون نفر در پیادهروی اربعین شرکت میکنند تا زمینه ظهور را از این طریق فراهم کنند.
نصرالله پور از منتقم امام زمان (عج) یاد کرد و گفت: بر اساس روایات آن حضرت در زمان قیام خود، انتقام خون امام حسین (ع) و شهدای کربلا را خواهد گرفت. اولین کلام امام زمان انتقامخواهی خون حضرت سیدالشهدا خواهد بود و ایشان در خطبه معروف خواهند فرمود: ای اهل عالم بدانید من امام زمان و شمشیر انتقام خدا هستم و بدانید جدم حسین (ع) را تشنه شهید کردند.
او با اشاره به اینکه شعار یاران امام زمان (عج) یالثارات الحسین است، تصریح کرد: در برخی روایات نقل شده که پیامبر (ص) فرمودند هر کسی امام حسین (ع) را یاری کند گویی امام زمان (عج) را یاری کرده است. امام حسین (ع) از پیامبر نقل فرمودند که فرزندم حسین در سرزمین کربلا تشنه و تنها شهید خواهد شد و هر کسی که حسین را یاری کند گویی من و فرزندش مهدی را یاری کرده است. همچنین فرمودند هر کسی ما اهل بیت را با زبان یاری و فضائل ما را بیان کند در گروه ما اهل بیت (ع) خواهد بود.
این محقق دینی به یکسانی القاب امام زمان (عج) و امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: لقب معروف امام حسین (ع) ثارالله است و ابن طاووس این لقب را در روایتی برای امام مهدی (عج) ذکر کرده است. همچنین لقب دیگر امام حسین (ع) وتر الموتور است که در مورد امام مهدی (عج) هم به کار رفته است.
او ادامه داد: لقب باب الله و سفینه النجاه در زیارت عاشورا مخصوص امام حسین (ع) است و فضیلت بسیار زیادی دارد و عامل توسعه رزق و روزی مادی و معنوی است. وجود انسان با این زیارت نورانی میشود و در همین زیارت در دو جا از امام مهدی(عج) و طلب خون امام حسین(ع) سخن به میان آمده است.
نصرالله پور تصریح کرد: در روایت بیان شده است که وقتی روز عاشورا همدیگر را دیدید بگویید «اعظم الله اجورنا بمصاب الحسین(ع)» و در ادامه فرموده است بگویید خدا ما را از کسانی قرار بده که انتقام خون امام حسین(ع) را همراه با امام مهدی(عج) بگیریم.
او از نامیده شدن عاشورا به عنوان روز ظهور یاد کرد و ادامه داد: برخی کارشناسان بر این باور هستند که امام زمان (عج) یوم الظهور و یوم القیام دارند که یوم القیام همان روز قیام علیه دشمنان است و براساس روایات، روز ظهور، روز جمعه و روز قیام، روز شنبه خواهد بود.
او بر لزوم زیارت امام حسین (ع) در اعیاد خاص تأکید کرد و گفت: در دعای ندبه که از زبان امام مهدی(عج) به ما رسیده است میخوانیم؛ اَین الطالب بدم المقتول بکربلا. زیارت ناحیه مقدسه هم تماما مقتلخوانی و روضه است؛ در فرازی میخوانیم اگر من در عاشورا نبودم تا شما را یاری کنم هر صبح و شب برای شما گریه و زاری میکنم. و لابکینک بدل الدموع الدماء. در عید فطر و قربان و غدیر هم که سه عید اصلی اسلامی است بر قرائت زیارت امام حسین(ع) تاکید شده است و جالب اینکه در هر سه روز، زیارت مخصوص برای امام زمان(عج) هم داریم یعنی زیارت مخصوصه امام زمان در روز غدیر، قربان و فطر.
مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرار بود پایگاه حکومت حضرت امام حسین(ع) کوفه باشد و در روایت بیان شده است که حضرت مهدی(عج) هم این شهر را پایتخت جهانی خود قرار خواهند داد، اظهار کرد: امام مهدی(عج) مسجد کوفه را خراب میکنند و به جای آن مسجدی بنا خواهند کرد که یک دیوار آن در کوفه و دیوار دیگر در کربلاست یعنی 80 کیلومتر طول آن است و هزار در و ایوان خواهد داشت و مقر حکومت جهانی عدالتمحور توحیدی ایشان خواهد شد و مدینه مهدوی و دوره طلایی عصر ظهور از آنجا منشا میگیرد.
انتهای پیام/