اخبار روز

رسوایی بزرگ نتانیاهو؛ اسرائیل بابت آزادی ۲ اسیر رفح ۲میلیون دلار پرداخته است – بلادنیوز

  • رسوایی بزرگ نتانیاهو؛ اسرائیل بابت آزادی ۲ اسیر رفح ۲میلیون دلار پرداخته است – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، محمد نزال از رهبران حماس در گفتگو با الجزیره مباشر گفت: دو اسیری که خبر آزادی آنها توسط رژیم صهیونیستی منتشر شد، اصلاً در اختیار مقاومت قرار نداشتند و افراد غیرنظامی آنها را به اسارت در آورده بودند، اطمینان می‌دهیم که نتانیاهو هرگز نخواهد توانست به هیچ یک از اسرای موجود در اختیار مقاومت دست یابد.

    در همین حال برخی از فعالان عرب در فضای مجازی اطلاعات بیشتری را در این رابطه افشا کردند.

    به‌گفته این فعالان این دو اسیر در اختیار یک خانواده (طایفه) به‌نام ابوسرور بودند که بعد از مذاکراتی که از طریق یک واسطه بریتانیایی با این خانواده صورت گرفت، در مقابل دریافت یک میلیون دلار برای هر یک از آنها، معامله به انجام رسید.

    به‌گفته این منابع خانواده ابوسرور علاوه بر 2 میلیون دلار، هزینه ساختمانی را هم که این دو در آن نگهداری می‌شدند و در حمله نظامیان اسرائیلی تخریب شد، از نتانیاهو گرفتند.

    برخی از رسانه‌های عربی هم به نقل از این فعالان فضای مجازی خبر مذکور را منتشر کردند.

    با این حال برخی دیگر از منابع فلسطینی اعلام کردند: اصولاً عملیات آزادسازی این دو صهیونیست در خان‌یونس به وقوع پیوسته است ودر جریان آن اسرائیل تلفات سنگینی را متحمل شده است و چند افسر و نظامی این رژیم هم به هلاکت رسیدند.

    شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از گرفتار شدن شماری از نظامیان اسرائیلی در کمین بسیار بزرگی در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داده بود.

    اسامه حمدان نیز شامگاه دوشنبه در رابطه با هیاهوی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرده بود: با توجه به داده‌های میدانی دو اسیر اسرائیلی اصلاً در اختیار حماس قرار نداشتند.
    او تأکید کرد: منتظر اظهار نظر مقاومت در این رابطه خواهیم نشست.

    گفتنی است فرناندو سیمون و لویس هار امروز اعلام کردند که داروهایی که برای آنها در اختیار گروه حماس قرار گرفته بود، دریافت نکرده و از آن بی‌اطلاع بودند، امری که نشان می‌دهد این دو احتمالاً تحت نظر گروه‌های مقاومت قرار نداشتند به‌ویژه که در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی نگهداری می‌شدند.

    طرح گانتز و آیزنکوت برای نجات آبرومندانه نتانیاهو از باتلاق غزه رسانه‌ای شد
    ادعای رسانه حامی نتانیاهو: حمله به رفح به‌زودی آغاز خواهد شد
    حمدان: نتانیاهو بر ادامه نسل‌کشی مردم غزه اصرار دارد

    انتهای پیام/+

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا