اخبار روز

تمهیدات جدید واردات خودرو برای جانبازان اعمال می شود – بلادنیوز

  • تمهیدات جدید واردات خودرو برای جانبازان اعمال می شود – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در آیین نامه جدید گروه های بیشتری از جانبازان معزز می توانند برای واردات خودرو اقدام کنند.

    محسن بزرگی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بندرعباس اظهار کرد: پیش از این، جانبازان قطع دو دست از مچ یا قطع دو پا از مچ یا قطع نخاع، جانباز ویژه تلقی می‌شدند که در قالب اصلاحیه ماده 17، جانبازان با دوچشم نابینا و همچنین جانبازان با ترکیبی از آسیب‌های چشم، دست و پا هم جانباز ویژه تلقی می‌شوند.

    پایان ثبت نام خودرو وارداتی جانبازان و سرگردانی مشمولانی که ثبت نام نکردند

    وی افزود: به عنوان مثال جانبازی که یک چشم و یک دست یا یک چشم و یک پا یا یک دست و یک پای خود را دست داده است، جانباز ویژه تلقی می‌شود که با این آئین نامه، واردات خودرو شامل شمار بیشتری از جانبازان خواهد شد.

    بزرگی تصریح کرد: جانبازان مشمول به سه گروه دسته بندی شده اند؛ گروه نخست جانبازان 70 درصد ویژه هستند که می‌توانند خودرویی به ارزش 35 هزار یورو وارد کنند. گروه دوم جانبازان 70 درصد که وصف ویژه ندارند، می‌توانند خودرو تا 30 هزار یورو و گروه سوم نیز جانبازان 50 تا 69 درصد هستند که امکان وارد کردن خودروی 25 هزار یورویی دارند.

    وی با بیان این که جانبازان از ابتدا امکان خرید و فروش حواله واردات خودرو دارند، ادامه داد: پیش از این جانبازان نمی‌توانستند تا 5 سال خودروی وارداتی را بفروشند. بر اساس ماده 17 جانبازان فقط می‌توانستند از طریق شرکت‌ها خودرو وارد کنند که هم اکنون با اصلاح این ماده، اجازه واردات خودرو به خود شخص جانبازان نیز داده شده است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا