اخبار روز

نیویورک تایمز: آمریکا ممکن است به زودی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد – بلادنیوز

  • نیویورک تایمز: آمریکا ممکن است به زودی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی روز پنجشنبه با بیان این ادعا که جنگ غزه باعث فشار بر رابطه آمریکا و اسرائیل شده مدعی شد که واشنگتن در صدد است کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد. 

    روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دولت  جو بایدن قبل از عملیات 7 اکتبر (طوفان‌الاقصی) کمک چندانی به ایجاد کشور مستقل فلسطینی نکرد اما رویدادهای چند ماه گذشته واشنگتن را متقاعد کرده که صبر بیشتر امکان‌پذیر نیست. 

    بلینکن روز سه شنبه در قطر گفت این اتفاق باید هر چه زودتر رخ دهد. منابع آگاه به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که آمریکا ممکن است به زودی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، البته مرزها و جزئیات دیگر این موضوع بعداً مشخص خواهد شد. یکی از راه هایی که می تواند این اتفاق رخ دهد از کانال قطعنامه سازمان ملل است که آمریکا دستکم مانع تصویب آن نخواهد شد.

    مقاومت فلسطین: پاسخ ما به طرح پاریس در چارچوب منافع مردم فلسطین است/ قدرت کافی برای جنگی طولانی را داریم
    شهادت یک جوان در کرانه باختری/ صهیونیست‌ها منزل شهید فلسطینی را تخریب کردند
    حمدان: اساس ثبات در منطقه، توقف جنگ و تشکیل کشور فلسطین است

    آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم امروز پنجشنبه، علی‌رغم حمایت‌های بی‌وقفه کشورش از جنایت‌های اسرائیل در غزه مدعی شد که به تشکیل کشور مستقل فلسطینی متعهد است. 

    بلینکن که در حال انجام پنجمین سفر منطقه‌ای خود بعد از عملیات طوفان‌الاقصی است مدعی شد: «ما متعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطینی هستیم که طبق تواففات امنیتی با اسرائیل در صلح زندگی می‌کند.»

    وی اضافه کرد: «غیرنظامیان در غزه در رنج هستند، بسیاری از زندگی‌ها از دست رفته‌اند، گروگان‌ها هنوز در اسارتند و ما باید به همه اینها پایان بدهیم.»

    این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته گفت که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف است و این موضوع را به اطلاع آمریکا رسانده است.

    رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود از 15 مهرماه اقدام به بمباران شدید نوار غزه و سپس لشکرکشی به این منطقه تحت محاصره کرده است بعد از گذشت بیش از چهار ماه در محقق کردن اهداف خود ناکام مانده است. 

    انتهای پیام/ 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا