اخبار روز

ورود اوباما به روسیه ممنوع شد – بلادنیوز

  • ورود اوباما به روسیه ممنوع شد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز وزارت خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد ۵۰۰ فرد آمریکایی از جمله «باراک اوباما »، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا از ورود به روسیه منع می‌شوند.

    این تحریم‌ها به تلافی تحریم‌های جدید واشنگتن علیه روسیه وضع شده‌اند. وزارت خارجه روسیه علاوه بر این اعلام کرد درخواست آمریکا برای دسترسی کنسولی به خبرنگار بازداشت‌شده وال‌استریت‌ژورنال را رد کرده است.

    «ایوان گرشکوویچ»، خبرنگار آمریکایی روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در ماه مارس به اتهام جاسوسی، توسط روسیه دستگیر شده است.

    وزارت خارجه روسیه گفته رد درخواست آمریکا برای دسترسی کنسولی به گرشکوویچ به دلیل امتناع واشنگتن از اعطای روادید به رسانه‌ها برای سفر با وزیر خارجه روسیه به سازمان ملل انجام شده است.

    در این بیانیه آمده است: «واشنگتن می‌بایست از مدت‌ها پیش این را یاد می‌گرفت که هیچ حمله خصمانه‌ای علیه روسیه بدون تنبیه باقی نخواهد ماند.»

    ساعاتی قبل‌تر وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود برای تنبیه روسیه بابت حمله به اوکراین یکی از شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور را اعلام کرده و ۳۰۰ شخص و نهاد را فهرست‌گذاری کرده است.

    ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته بود: «اقدام امروز فشارها بر ولادیمیر پوتین برای ادامه حمله وحشیانه خود را افزایش خواهد داد و تلاش‌های جهانی ما برای جلوگیری از فرارهای تحریمی را تقویت خواهد کرد.»

    روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

    روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

    دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

    به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا