اخبار روز

پیشنهاد نرخ ۲۰ هزار تومانی خرید تضمینی گندم برای سال آینده/ وعده تسویه مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور – بلادنیوز

  • پیشنهاد نرخ ۲۰ هزار تومانی خرید تضمینی گندم برای سال آینده/ وعده تسویه مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور – بلادنیوز

    – اخبار اقتصادی –

    قاسم پیشه‌ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بلادنیوز اظهار داشت:  جلسات متعددی برای کارشناسی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی آینده در کمیسیون قیمت گذاری محصولات کشاورزی برگزار شده است.

    وی افزود: قرار بود جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی دوشنبه این هفته برگزار و قیمت خرید تضمینی گندم تعیین شود اما این جلسه به هفته آینده موکول شد.

    رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران ادامه داد: در حالی هنوز مطالبات گندمکاران برای سال جاری پرداخت نشده است، در آستانه ورود به سال جدید زراعی هستیم و کشاورزان برای انجام کشت و کار خود نیاز به نقدینگی دارند.

    وعده تسویه مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور

    پیشه‌ور گفت: سازمان برنامه بودجه وعده داده است که مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور ماه به طور کامل تسویه شود.

    وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری که در انتهای آن هستیم هنوز به درستی مشخص نیست، تصریح کرد:  با توجه به دستور رئیس جمهور به سرپرست وقت جهاد کشاورزی برای بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم، نظر شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در اردیبهشت ماه سال جاری آن بود که نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به صورت پایه  15 هزار تومان و 2 هزار تومان  به عنوان یارانه تحویل در نظر گرفت.

    وی اضافه کرد: مقرر شد، یارانه 2 هزار تومانی تحویل گندم بر اساس منابع دولت در صورت امکان پرداخت شود.

    پیشه‌ور افزود: وزیر جهاد کشاورزی اما تصمیم شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی درباره قیمت جدید گندم را رسانه ای یا ابلاغ نکرد اما ما بر اساس تصمیمات شورا آن را به کشاورزان اعلام کردیم و کشاورزان نیز بر این اساس گندم خود را به دولت تحویل دادند.

    رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران ادامه داد: اعضای شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی شامل وزیر اقتصادی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و 6 نفر از مسئولان تشکل های بخش کشاورزی و دو کشاورز خبره است.

    وی افزود: رای شورای قیمت گذاری ملاک عمل است و بعد از یک هفته وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا باید مصوبه شورا را اعلام کند.

    وی اظهار داشت: بر اساس بررسی های کارشناسی در کمیسیون شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آتی کمتر از هر کیلوگرم 20 هزار تومان نخواهد بود.

    پیشه‌ور گفت: بر اساس آمار گمرک قیمت گندم وارداتی به کشور 437 دلار در هر تن است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا