اخبار روز

پرس‌تی‌وی، جنگ غزه و افشاگری از ۲ کابوس بزرگ صهیونیست‌ها – بلادنیوز

  • پرس‌تی‌وی، جنگ غزه و افشاگری از ۲ کابوس بزرگ صهیونیست‌ها – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، عملیات “طوفان اقصی” و ابعاد چشمگیر و قابل توجه آن، همچنان درصدر اخبار و تحلیل‌های جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای منطقه‌ای و بین‌المللی است. عملیاتی که کلکسیونی از “اولین‌ها” را از سوی جریان مقاومت فلسطین به دشمن صهیونیست تحمیل کرد و اراضی اشغالی را در یک شوک جدّی فرو برد. عملیاتی ترکیبی با حضور نیروهای زمینی، پهپادی، موشکی، سایبری و دریاییِ جریان مقاومت فلسطین که توانسته تنها ظرف یک روز، بیش از هزار کشته و قریب به 3 هزار زخمی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کند.

    البته که ده‌ها صهیونیست نیز از سوی جریان مقاومت فلسطین به اسارت گرفته شده‌اند. در این راستا، تنها اندکی پس از اجرایی شدن این عملیات، جریان‌های رسانه‌ای غربی و متحدان بین‌المللی آنها، مانور گسترده‌ای را با هدف جعلِ واقعیت‌ها و ارائه روایت‌های مطلوب خود از تشدید تنش‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در دستور کار داشته‌ و به طور خاص سیلی از حملات را معطوف به مقاومت فلسطین کرده‌اند.

    با این حال، شبکه پرس‌تی‌وی به عنوان شبکه انگلیسی‌زبان برون‌مرزی کشورمان که از بُرد قابل توجه بین‌المللی نیز برخوردار است، با پوشش گسترده رسانه‌ای و خبری خود از روند تحولات نبرد جریان مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست، سعی در انعکاس واقعیت ها و مقابله با روایت های دروغین و جعلی در رابطه با درگیری‌های جاری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی داشته و دارد.

    در این چارچوب، شبکه پرس‌تی‌وی جدای از فعالیت و کنش مدام خبری با محوریت جنگ میان رژیم‌صهیونیستی و جریان مقاومت فلسطین، برنامه‌ها و میزگردهای تحلیلی مختلفی را نیز با هدف واکاوی ابعاد مختلف درگیری‌های جاری در دستور کار قرار داده و البته که سعی داشته تا برون‌دادهای یک جریان مستقل رسانه‌ای را در رابطه با درگیری‌های مذکور، به افکار عمومی بین‌المللی عرضه کند. جریانی که در قالب آن صدای ملت فلسطین و واقعیت‌های مرتبط با عملیات الاقصی و البته ریشه‌های شکل گیری این عملیات و تقابل با روایت‌های دروغین صهیونیست‌ها، به نحوی ویژه مورد واکاوی قرار گیرد.

    ماجرای ساخت انیمیشن «نابودی اسرائیل»/ ای‌کاش تهدیدم می‌کردند! + فیلم

    با این همه بخشی از تلاش‌ها و کنش رسانه‌ای شبکه پرس‌تی‌وی و وب سایت این شبکه خبری، معطوف به سورپرایزهایی بوده که جریان مقاومت فلسطین در نبرد با صهیونیست‌ها، از آنها رونمایی کرده است. سورپرایزهایی که بیراه نیست اگر آنها را کابوس‌‎هایی جدّی برای رژیم اشغالگر قدس برشماریم. در این راستا، به تازگی، وب‌سایت و شبکه خبری پرس‌تی‌وی، به افشاگری از دو مورد از سورپرایزهای جدید جریان مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی پرداخته است.

    اولاً، پرس‌تی‌وی اقدام به انعکاس موضع‌گیری یکی از مقام‌های بلندپایه جنبش مقاومت فلسطین با محوریت این مساله کرده که در جریان عملیات طوفان اقصی، برخی نظامیان صهیونیستی نیز با مقاومت فلسطین همکاری کرده‌اند. موضوعی که مخصوصاً در برخی محافل نظامی و مطالعاتی رژیم صهیونیستی یک زلزله بزرگ به حساب می‌آید و صهیونیست‌ها سعی دارند تا جای ممکن اخبار اینچنینی، در وضعیت بحران کنونی به گوش افکار عمومی آنها و حتی افکار عمومی بین‌المللی نرسد.

    به یاد داشته باشیم که حتی ماه‌ها قبل و پیش از عملیات طوفان اقصی نیز گزارش‌های مختلفی مبنی بر غیب‌شدن برخی تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها از پایگاه‌های نظامی‌شان و انتقال آنها به جریان مقاومت فلسطین منتشر شده بود و در آن دوره نیز رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را انجام می‌داد تا واقعیت‌ها در مورد این مسئله را لاپوشانی کند. مسئله‌ای که خود از حفره‌های جدّی امنیتی در اراضی اشغالی حکایت دارد و نمودی عینی از این مسئله را تداعی می‌کند که جدای از جریان و محور مقاومت، حتی در صفوف خود صهیونیست‌ها نیز شکاف و انشقاقات و نارضایتی به قدری جدّی است که آنها به یکدیگر نیز خیانت می‌کنند. مسئله‌ای که تحت پوشش رسانه‌ای شبکه پرس‌تی‌وی قرار داشته است.

    واکنش «خاله شادونه» به تصاویر دردناک کودکان غزه

    افشاگری دوم پرس‌تی‌وی از روند تحولات جاری در قالب نبرد جریان مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست نیز مربوط به پیشرفت‌های قابل توجه نظامی جریان مقاومت فلسطین است. در این راستا، به تازگی تصاویر و ویدئوهای مختلفی با محوریت رونمایی از سامانه‌های پدافند هوایی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بحبوحه حملات هوایی صهونیست‌ها به نوار غزه و حتی شلیک آنها به سمت جنگنده‌های اسرائیلی منتشر شده است.

    مسئله‌ای که در کنار دیگر پیشرفت‌های نظامی و امنیتی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بحبوحه اجرایی‌کردن عملیات طوفان اقصی از خود نشان داده (نظیر مدیریت یک عملیات ترکیبی و شلیک 5 هزار راکت ظرف تنها 20 دقیقه و یا استفاده از پهپاد و پاراگلایدر جهت نفوذ به عمق اراضی اشغالی)، تا حد زیادی پیام قدرتِ جریان مقاومت فسلطین را به رژیم اشغالگر صهیونیست و حتی جامعه بین‌المللی می‌رساند و گواهی روشن بر این مسئله است که دستِ مقاومت در ادامه راه جهت برخورد با تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها، چندان بسته نیست و ادامه جنگ می‌تواند با شگفتانه‌های بیشتری نیز برای رژیم اشغالگر قدس همراه باشد.

    مسائلی که همه و همه تحت پوشش رسانه‌ای شبکه پرس‌تی‌وی قرار داشته‌اند و البته که خود، تحلیل و تفسیرهای زیادی را نیز برانگیخته‌اند و عملاً در بافت جنگ روانی و روایت‌ها، حامل زخم‌هایی کاری به اشغالگران صهیونیست بوده‌اند.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا