اخبار روز

کارشناس برجسته صهیونیست: ارتش اسرائیل در جنگ زمینی با غزه دچار وضعیت فرسایشی شده است – بلادنیوز

  • کارشناس برجسته صهیونیست: ارتش اسرائیل در جنگ زمینی با غزه دچار وضعیت فرسایشی شده است – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، «عاموس هرئیل» کارشناس امور نظامی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به وضعیت فرسایشی نیروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل نتوانسته شهر غزه را تحت سیطره خود در بیاورد و فرماندهان نگران مجموعه‌ای از تهدیدات احتمالی هستند که مهمترین آنها موشک‌های ضد تانک فلسطینی‌هاست.

    این کارشناس صهیونیست در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد اعلام کرد، ارتش اسرائیل در عملیات زمینی در غزه همچنان با مشکلات زیادی مواجه است که مانع از سیطره کامل آن بر این منطقه می‌شود و به همین دلیل نتوانسته کنترل غزه را به دست بگیرد.

    این کارشناس نظامی برجسته رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به تغییر وضعیت آب و هوایی و بارش باران که مانع حرکت نظامیان اسرائیلی می‌شود تاکید کرد که مشکلات متعددی پیش روی ارتش اسرائیل در عملیات زمینی وجود دارد و صداهای منفی زیادی به گوش می‌رسد. مشکل اساسی و ناامیدکننده این است که ما در برابر یک جنگ زمستانی هستیم و ممکن است درگیر طوفان زمستانی شویم.

    وی تاکید کرد، البته خطرات پیش روی نیروهای اسرائیلی در غزه تنها محدود به مشکلات آب و هوایی نیست و بعد از حدود دو هفته نیم حضور زمینی در غزه این نگرانی وجود دارد که نیروها بیش از حد سست و در نهایت ضعیف شوند. در این میان فرماندهان ارتش به شدت نگران موشک‌های ضد تانک فلسطینی‌ها هستند و همچنین ممکن است نیروهای اسرائیلی گرفتار تله‌های انفجاری نیز بشوند.

    در ادامه این مقاله آمده است، غزه شهر پرجمعیتی است و همچنین نگرانی‌هایی درباره تیراندازی از ساختمان‌های چندطبقه ضد نیروهای اسرائیلی وجود دارد. بسیاری از ساختمان‌های غزه در اثر بمباران هوایی آسیب دیده‌اند اما هنوز پابرجا هستند و بیم آن می‌رود که حماس تک تیراندازان خود را روی این ساختمان‌ها مستقر کند.

    افزایش تلفات صهیونیست‌ها به 35 نفر از آغاز جنگ زمینی در نوار غزه/ هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد
    رژیم صهیونیستی به تلفات گسترده در جنگ زمینی اذعان کرد
    زمین‌گیر شدن ارتش اسرائیل در جنگ زمینی با غزه به روایت رسانه آمریکایی

    بر اساس این مقاله، ارتش اسرائیل هنوز موفق به انجام هیچ عملیاتی در محله‌های واقع در شرق و مرکز غزه نشده و همچنان در تلاش برای کشف تونل‌های حماس است.

    عاموس هرئیل در ادامه گفت، «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه همچنان مسئول تصمیم‌گیری حتی درباره پرونده تبادل اسراست. از نظر اسرائیلی‌ها درواقع این السنوار است که در طرف فلسطینی تصمیم می‌گیرد که توافق تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل انجام شود یا نه.

    وی تصریح کرد، از سوی دیگر صبر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در مقابل تلفات ناشی از عملیات‌های اسرائیل در غزه رو به پایان است. در این میان بنیامین نتانیاهو نگران است که در صورت توافق برای آتش‌بس در غزه، اعضای گروه راست‌افراطی وی ائتلافش را از درون منحل کنند. یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) نیز به فکر کسب دستاوردهای متعدد در این جنگ است و از گسترش و تعمیق عملیات‌ها حمایت می‌کند اما اگر نیات او عملی نشود اسرائیل مجبور به تغییر برنامه نظامی خود است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا