اخبار روز

پوتین : روسیه آماده پایان جنگ با اوکراین است – بلادنیوز

  • پوتین : روسیه آماده پایان جنگ با اوکراین است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از همشهری آنلاین از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی «مسکو. کرملین. پوتین» تلویزیون روسیا یک گفت: مردم دونباس به روسیه به عنوان ضامن پناه آوردند.

    رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما مجبور شدیم به جای راه حل صلح آمیز از ابزار جنگ استفاده کنیم ولی در همان زمان نیز به دنبال راهی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری بودیم و در مذاکرات استانبول نیز روی بعضی مولفه ها به توافق رسیدیم.

    پوتین با بیان اینکه ما آماده گفت‌وگو هستیم، افزود: اگر دخالت‌های غرب نبود جنگ ۱۸ ماه پیش تمام شده بود ولی دولت کی‌یف چنین چیزی نمی‌خواست و حالا نمی‌دانم امروز آن را می‌خواهند یا نه.

    به گزارش رئیس جمهوری روسیه دوم اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

    سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند، پوتین عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان با حمایت مالی غرب از کی‌یف ادامه دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا