اخبار روز

رئیسی عازم عربستان شد/ فلسفه تشکیل سازمان همکاری اسلامی مسئله فلسطین است – بلادنیوز

  • رئیسی عازم عربستان شد/ فلسفه تشکیل سازمان همکاری اسلامی مسئله فلسطین است – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری بلادنیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به‌منظور شرکت در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری راهکاری بازدارنده در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم غزه عازم ریاض پایتخت عربستان شد.

    رئیسی در اجلاس اکو: فعالیت سازمان اکو مورد حمایت ایران است/ توقف سخنرانی برای قرائت فاتحه برای شهدای غزه

    سفر رئیس‌جمهور ایران به عربستان بعد از 10 سال انجام می‌گیرد.

    رئیس‌جمهور پنجشنبه در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در ازبکستان علاوه بر تأکید بر ضرورت اعمال فشار کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، بر اهمیت اجرای راهکار مطرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به‌عنوان راهکاری بازدارنده تأکید کرده بود.

    رئیسی پیش از عزیمت، در فرودگاه مهرآباد تهران طی سخنانی بیان کرد: این سفر به‌دعوت رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی که ریاست دوره‌ای را پادشاه محترم عربستان به‌عهده دارد، انجام می‌شود. موضوع نشست هم فلسطین است و البته درخواست ما برای تشکیل این نشست به حدود یک‌ماه قبل می‌گردد؛ لکن به‌دلایل مختلفی با تأخیر برگزار شد و امروز در ریاض با شرکت سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

    وی افزود: امت اسلامی و مردم مسلمان در سراسر جهان و مردم صاحب فهم و درک در سراسر عالم که به‌صورت میلیونی به خیابان آمده‌اند، فریادشان از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکایی‌ها از این نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

    رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر این جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، جنایت علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت چه‌مصداقی دارد؟

    رئیسی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در اظهارات‌شان اعلام می‌کنند که “می‌خواهیم دامنه جنگ گسترش نیابد”، و به ما و برخی کشورها هم پیغام می‌دهند ولی این حرف با عمل‌شان سازگاری ندارد. آمریکایی‌ها سوخت این ماشین جنگی را که امروز در غزه جنایت می‌کند، تهیه کردند؛ خود ماشین جنگی در اختیار آن‌هاست و اقدامات هم از سوی آمریکایی‌ها انجام می‌گیرد.

    وی گفت: این آمریکایی‌ها بودند که جلوی به نتیجه رسیدن نشست مصر و هم‌چنین شورای امنیت را گرفتند. آن‌ها جلوی آتش‌بس را می‌گیرند و دامنه جنگ را توسعه می‌دهند.

    رئیس‌جمهور بیان کرد: دنیا باید چهره واقعی آمریکا را بشناسد؛ هم‌چنانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید دشمن را بشناسیم و دشمن با ظاهر اتوکشیده و دستانی با ظاهر مخمل اما در حقیقت چدنی با دنیا عمل می‌کند.

    رئیسی عنوان کرد: این نشست مورد انتظار همه مردم به‌ویژه امت اسلامی است تا سران کشورهای اسلامی که گرد هم می‌آیند، مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را مطرح کنند و به تصمیم قاطعی برسند که کاملاً اجرایی و عملیاتی شود. این میدان، فقط میدان سخن گفتن نیست و باید میدان عمل و اقدام باشد. انتظار عمومی امت اسلامی از مسئولین کشورهای اسلامی اقدام و عمل دراین‌باره، یعنی توقف سریع بمباران‌ها، باز شدن راه برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، رفع محاصره و هم‌چنین احقاق حقوق فلسطینیان است.

    وی خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل سازمان همکاری اسلامی برای موضوع فلسطین است و کار باید توسط سران کشورها با جدیت دنبال شود.

    رئیس‌جمهور با اشاره به سفر اخیر خود به سازمان اکو گفت: در نشست این سازمان نیز موضوع فلسطین بر مباحث اکو سایه انداخته بود.

    رئیسی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم زبان گویای مردم عزیزمان باشیم و همگرایی و وحدت کشورهای اسلامی مسئله را حل کند؛ وحدت امت اسلامی و کشورهای اسلامی اهمیت دارد و یکی از جلوه‌های این نشست نیز همین وحدت کشورهای اسلامی خواهد بود.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا