اخبار روز

رئیس جمهور فرانسه: حمله زمینی گسترده رژیم صهیونیستی به غزه اشتباه است – بلادنیوز

  • رئیس جمهور فرانسه: حمله زمینی گسترده رژیم صهیونیستی به غزه اشتباه است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از فرارو، رئیس جمهور فرانسه که به مصر سفر کرده است اظهار داشت که حمله زمینی گسترده رژیم اسرائیل به غزه اشتباه است.

    به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه چهارشنبه شب به وقت تهران درشهر «قاهره» پایتخت مصر پس از دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور گفت که تهاجم زمینی گسترده (رژیم) اسرائیل به نوار غزه اشتباه» خواهد بود.

    این در حالی است که رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در سفر به تل‌آویو بر همبستگی پاریس با رژیم صهیونیستی در جنگ با فلسطینیان تأکید و از حزب‌الله و حماس به عنوان گروه‌های تروریستی یاد کرد و گفت: «اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست.»

    رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهارات خود در قاهره افزود: «اگر این یک مداخله گسترده باشد که جان غیرنظامیان را به خطر بیندازد، فکر می‌کنم اشتباه خواهد بود به این دلیل که بعید است چنین اقدامی در طولانی مدت از اسرائیل محافظت کند و به خاطر این که حمله زمینی با قوانین بین‌المللی بشردوستانه سازگار نیست.»

    در بحبوحه گزارش‌هایی که از هراس رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه خبر می‌دهند یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده اسرائیل درخواست واشنگتن برای به تعویق انداختن حمله زمینی به غزه را پذیرفته است.

    طبق گزارش روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال»، پنتاگون در تلاش است نزدیک به ۶ سامانه پدافند هوایی را در منطقه فعال کند. این سامانه‌ها قرار است از نیروهای آمریکا در برابر حملات راکتی و پهپادی در عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان و امارات محفاظت کنند.

    در حالی که اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله زمینی به غزه است بسیاری از تحلیلگران از جمله در آمریکا به احتمال موفقیت این عملیات شک دارند.

    روزنامه «گاردین» امروز در تحلیلی نوشته حمله زمینی به غزه به جای از بین بردن حماس موجب خواهد شد بسیاری از جوانان خشمگین فلسطینی برای پیوستن به این گروه ترغیب شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا