اخبار روز

تجدید چاپ اثری که به دستور «امام زمان(عج)» نوشته شد – بلادنیوز

  • تجدید چاپ اثری که به دستور «امام زمان(عج)» نوشته شد – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز‌، انتشارات جمکران چاپ پانزدهم کتاب «مکیال‌المکارم» نوشته «آیت‌الله محمدتقی موسوی اصفهانی» را روانه بازار نشر کرد.

    بسیار اتفاق افتاده که مردم با کمبود نعمتی مواجه و بر اثر آن با مشکلات و خسارت‌های سنگینی روبه‌رو شده‌اند. در احادیث تأکید شده که علت کمبود نعمت‌ها؛ نه امور طبیعی و مادی، بلکه بعضی از گناهان مردم است، به‌خصوص گناهانی که در مقابله با احکام و سنت‌های الهی  و روی‌گردانی از اولیای حق و به بازی گرفتن امور معنوی، صورت می‌گیرد.

    خداوند این کمبودها و فشارها را پیش می‌آورد تا مردم از خواب غفلت بیدار شوند و قدرت کامل دست غیب و قادر متعال را لمس کنند، و با نهایت اشتیاق و اخلاص و تواضع به سوی حجت‌های الهی روی آورند، و از گناهان خود توبه کنند.

    نظیر این فقدان نعمت و درواقع بزرگ‌ترین آن‌ها، غیبت اولیای خداست. در اثر بعضی از گناهان بزرگ و ناسپاسی‌های مردمان دربرابر نعمت‌های خاص الهی، خداوند عموم افراد جامعه را از سعادت و توفیق دیدار پیامبر یا امام ، محروم کرده است. امت‌های گذشته هنگام مواجه با سختی‌ها، به فکر چاره افتادند، پس به درگاه خداوند، دست نیاز و نیایش بلند کردند و راهنمای ربانی را خواستار شدند. امروزه امت مسلمان نیز از این سنت حکیمانه الهی بر کنار نبوده و دعای خالصانه عمومی نیاز است تا خداوند حجتش را برای مردم آشکار کند.

    باتوجه‌به این نیاز «آیت‌الله محمدتقی موسوی اصفهانی» شبی امام زمان (عج) را در خواب دید و به  دستور امام زمان(عج) نگارش کتابی را در سال 1330 هـ.ق آغاز کرد و در آن درباره آثار و فواید و نتایج دعای بسیار برای تعجیل فَرَج منجی عالَم سخن گفت. این کتاب با نام «مِکْیالُ الْمَکارِم فی فَوائَدِ الدُّعاء لِلْقائِمِ»، در سال‌های اخیر با ویراستی تازه و ترجمه «آیت‌الله سیدمهدی حائری قزوینی» در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

    «عاشورا و رهایی» تحلیل یک جامعه‌شناس از عاشورا در بازار نشر

    در این اثر گرانبها درباره امام زمان(عج) وظایف منتظران و دعا برای آن وجود شریف توضیح داده است. مؤلف در این اثر بسیاری از مطالب مربوط به عقیده مهدویت و موضوع حضرت حجت(عج) را تحت عنوان دعا برای آن حضرت و تضرع به درگاه الهی برای حفظ وجود شریف امام عصر(عج) بررسی کرده است. این کتاب با دلایل عقلی و نقلی ثابت کرده که دعا برای امام عصر(عج) از مهم‌ترین وسایل برای رسیدن به مراحل عالی کمال و نیل به درجات برجسته معنوی است و آثار دنیوی بسیاری را نیز در پی دارد. مکیال المکارم به شهادت صاحب نظران، اثری جامع و  ژرف‌اندیش است که بهره‌گیری‌اش از علوم عقلی و نقلی و استنباطات دقیق و اجتهادات عمیق از آیات و روایات، بی‌نظیر است. این کتاب دوجلدی اخیرا توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ پانزدهم رسیده است.

    سیدمحمدتقی موسوی اصفهانی در دوران عمر کوتاه اما پربرکتش حدود هفده جلد کتاب و رساله نگاشت که از میان آن‌ها چهار جلد درباره حضرت مهدی، غیبت، انتظار و وظایف منتظران است. او چندین مرتبه به دیدار امام زمان مشرف شده که در یک‌بار آن و در سی سالگی به فرمان امام عصر اثر ارزشمند خود کتاب مکیال المکارم را نوشت. وی سرانجام در 47 سالگی به توطئه یکی از سران فرقه ضاله بهاییت با خوراندن زهر به شهادت رسید.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا