اخبار روز

سعید عزت اللهی پرسپولیسی شد | پیش پرداخت پرسپولیس برای توافق با هافبک ملی پوش – بلادنیوز

  • سعید عزت اللهی پرسپولیسی شد | پیش پرداخت پرسپولیس برای توافق با هافبک ملی پوش – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز در فضای مجازی شایعه شده سعید عزت اللهی از پرسپولیس پیش پرداخت هم گرفته و ۲۰۰هزار دلار مبلغ رضایتنامه او را هوادار متمول پرسپولیس پرداخت کرده و مابقی را سعید عزت اللهی پرداخت می‌کند تا به پرسپولیس بیاید و البته این مبلغ را روی قراردادش از باشگاه پرسپولیس دریافت می کند.

    باشگاه پرسپولیس هنوز این خبر را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

    عابر بانک جدید پرسپولیس کیست؟

    روایت‌ها درباره حسین هدایتی در فوتبال زیاد است ولی نکته اصلی این است که در این عرصه عاقبت‌بخیر نشد و مسیرش به زندان افتاد. اسمش در بین متهمان ابربدهکار بانکی جا خوش کرد و عاقبتش به حصر کشیده شد. با خروج حسین هدایتی از مجموعه سرخ‌ها، رفته‌رفته فرصت برای تولد یک عابربانک جدید فراهم شد. البته بخشی از فعالیت این نفر جدید با آخرین روزهای فعالیت فوتبالی حسین هدایتی هم هم‌پوشانی دارد ولی اسمش در سال‌های اخیر در شرایطی مطرح شده که دیگر خبری از حسین هدایتی نیست. این عابربانک جدید را رسانه‌های مختلف محمد یوسفی معرفی کرده‌اند. همواره هم در پسوندی که برایش در نظر گرفته شده از «هوادار متمول» و «مولتی‌میلیاردر دوبی‌نشین» استفاده کرده‌اند. تازه‌ترین اتفاقی که نامش را سر زبان انداخت، شایعه کمک به پرسپولیس در ماجرای بازگشت علیرضا بیرانوند و البته بحث عدم همکاری این باشگاه با کریم باقری است. با وجود مباحث جدید، اسم محمد یوسفی به‌طورجدی از سال ۱۳۹۲ و زمانی که پرسپولیس به محمدرضا خلعتبری نیاز داشت، وارد فضای رسانه‌ای شد.

    آن روزها کسی یوسفی را چندان نمی‌شناخت تا اینکه سه سال بعد، یعنی خرداد ۱۳۹۵، تصاویری از افطاری مجلل این تاجر در کرج با حضور ستاره‌های فوتبال و سینما به بیرون درز کرد. در همان مراسم نقل‌قولی از یوسفی منتشر شده که نشان می‌دهد نقش اصلی در پرونده بازگرداندن خلعتبری از امارات به پرسپولیس را ایفا کرده است. آن روزها، خبرآنلاین در گزارشی دراین‌باره، ماجرا را چنین نقل کرده بود: «محمدرضا خلعتبری قراردادی با عجمان امارات بست. همان زمانی که قرار بود نام لیگ امارات به نام جعلی خلیج (ع-ر-ب-ی) تغییر کند. خلعتبری خیلی عجیب و غریب در آن شرایط قرارداد بست و وقتی زمان فسخ قراردادش رسید، از او غرامتی یک‌میلیون‌دلاری می‌خواستند. پرسپولیس می‌خواست او را جذب کند اما شیوخ اماراتی اجازه نمی‌دادند. رویانیان اما به ‌واسطه یکی از دوستان سرمایه‌دارش در ازای ۵۰۰ هزار دلار برای این بازیکن رضایت‌نامه گرفت. آن دوست پولدارش، محمد یوسفی، تاجر سرمایه‌دار ایرانی بود. او در این مراسم از خاطره مذاکرات بر سر خلعتبری گفت: شیخ می‌گفت ۱.۵ میلیون دلار می‌گیرد و خلعتبری باید در لیگی با آن اسم جعلی‌اش شرکت کند. من هم گفتم باشد، ایرادی ندارد، محمدرضا زیر لباسش عادت دارد لباس‌هایی بپوشد که اسمی زیر آن می‌نویسد. او زیر لباسش می‌نویسد خلیج فارس و خوشحالی می‌کند. دوست دارید این اتفاق بیفتد؟ این را که گفتم، شیخ ترسید و سریع رضایت‌نامه‌اش را صادر کرد، تازه پولشان را هم قرار شد قسطی بدهیم و کلی هم تخفیف گرفتیم».

    آن‌طور که از همان روایت برمی‌آید، محمد یوسفی ابتدا دوست و آشنای محمد رویانیان، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، معرفی شده است ولی در ادامه روایت‌های مجزایی در رسانه‌ها منتشر شده که او دوست و آشنای افراد مختلفی در باشگاه معرفی شده است. برای مثال، آذر ۱۳۹۵ او دوست قدیمی محمدعلی ترکاشوند، معاون اقتصادی و مالی سابق باشگاه پرسپولیس معرفی شده که هزینه اردوی پرسپولیس در دوبی را متقبل شده است. همان زمان تصاویری از حضور یوسفی در اردوی پرسپولیس منتشر شد که عکس‌های یادگاری با برانکو و شاگردانش داشته است. پرسپولیسی‌ها هم به پاس قدردانی هدایایی به یوسفی اهدا کرده بودند. درست از همان زمان تا به الان، نام محمد یوسفی هر زمان که ماجرای نقل و انتقالات در پرسپولیس مطرح شده، در رسانه‌ها به میان آمده است. منابع زیادی خبر می‌دهند او هر بار مبلغی از ۱.۵ میلیارد به بالا به باشگاه کمک کرده تا بتوانند بازیکنان مدنظر را بخرند. یکی، دو فصل پیش بود که عنوان شد او برای جذب رضا اسدی سه میلیارد به پرسپولیس کمک کرد و حتی نقشی هم در ماجرای بازگشت سروش رفیعی به پرسپولیس داشته است.

    از سوی دیگر شایعاتی هم مربوط به ارتباط نزدیک یوسفی با بازیکنان و مربیان پرسپولیس مطرح شده که هر بار این ستاره‌ها سر از دوبی درمی‌آورند، به میهمانی او رفته و بسیاری از هزینه‌ها برایشان رایگان از آب درمی‌آید. به ‌واسطه همین موضوع، ظاهرا دوستی دیرینه‌ای در این بین شکل گرفته و حالا هرجا اسمی از پرسپولیسی‌ها می‌آید، چنین ادعا می‌شود که او از دوستان نزدیک محمد یوسفی است. برای مثال سه سال پیش مطلبی در یکی از سایت‌ها منتشر شد و این ‌بار محمد یوسفی از دوستان نزدیک یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس معرفی شد. حتی شایعه شد که شرط تداوم کمک این هوادار متمول به پرسپولیس تمدید قرارداد با یحیی گل‌محمدی است.

    کمک مالی و دخالت در مدیریت باشگاه؟

    مطرح‌شدن نام محمد یوسفی در فضای رسانه‌ای ورزش حالا موضوع چندان مبهمی نیست، ولی اخیرا شایعات جدیدتری منتشر شده که در پی القای این موضوع است که او در امور مدیریتی باشگاه هم دخالت‌هایی دارد. تازه‌ترین مورد مربوط به عدم همکاری کریم باقری با باشگاه پرسپولیس است. اگرچه شواهدی مبنی بر این وجود دارد که کریم باقری مشکل ممنوع‌الکاری دارد و باید مثل جواد نکونام برای بازگشت به فوتبال ایران مجوز لازم را از نهادهای ذی‌ربط بگیرد، ولی خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت، چنین موضوعی را زاییده ذهن رسانه‌های معاند توصیف کرده و نوشته کنار گذاشته‌شدن کریم باقری از پرسپولیس کار همین مولتی‌میلیاردر دوبی‌نشین است. در بخشی از این گزارش نوشته شده است که «یک فرد متمول ایرانی که در دوبی ساکن است و ارتباط نزدیکی با مدیران پرسپولیس دارد، قرار است درخصوص تمدید قرارداد ستاره‌های پرسپولیس به مدیران ایران تیم کمک کند. این فرد برای کمک مالی به پرسپولیس بایدها و نبایدهایی را برای مدیران پرسپولیس در نظر گرفته که یکی از آنها حذف کریم باقری است.

    بیشتر بخوانید: رودست جواد به یحیی/ لژیونر ایرانی آبی‌پوش می‌شود؟

    گفته می‌شود دلیل این مسئله به خاطر برخی اختلافاتی است که او با اسطوره قرمزپوشان داشته است. فرد دوبی‌نشین با برخی دیگر از افراد مانند علیرضا بیرانوند و سیدجلال حسینی هم اختلافاتی دارد و حتی بی‌میل نبود این دو نفر هم از پرسپولیس جدا شوند؛ اما اگر این اتفاق رخ می‌داد، قطعا هواداران پرسپولیس مقابل این موضوع ساکت نمی‌نشستند. در جلسه پیشین هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس که با بگومگوی یکی از مدیران باشگاه و یحیی گل‌محمدی همراه شده بود، سرمربی پرسپولیس از مدیر خود درخواست می‌کند که شرایطی ماندن کریم باقری مهیا شود اما این مدیر با این درخواست مخالفت می‌کند و دلیل آن را موضوعات دیگری عنوان می‌کند؛ درحالی‌که چنین مسئله‌ای از اساس کذب است و حتی برخی از اعضای هیئت‌مدیره نیز به این مدیر بابت ادعای نادرست تذکر می‌دهند. آدرس غلطی که برخی مدیران پرسپولیس دادند در جهت خواسته‌های همان فرد دوبی‌نشین است».

    البته که این ادعا با داده‌ها و شایعات قبلی در تضاد است؛ مشخص نیست اگر ارتباط هوادار متمول با یحیی گل‌محمدی بسیار حسنه است، چرا او باید برخلاف میل سرمربی که تمایل زیادی به ماندن کریم باقری در کادر فنی دارد عمل کند؟ در کنار این موضوع انتشار استوری حمایتی چهره‌های مطرحی مانند رسول خادم و همین یحیی گل‌محمدی از کریم باقری نشان می‌دهد موضوع دورماندن او از فضای فوتبال، ارتباطی با خواست یک هوادار مولتی‌میلیاردر دوبی‌نشین ندارد.

    گره ۲۰‌میلیاردی انتقال عزت‌اللهی به پرسپولیس

    به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها فاصله چندانی تا جذب سعید عزت‌اللهی برای تقویت خط هافبک تیم‌شان ندارند. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس با جذب شهاب زاهدی فعالیت خود را در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی کلید زد و بعد از یک هفته کم‌فروغ، در 48 ساعت گذشته سرخ‌پوشان پایتخت توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری در بازار تابستانه دست پیدا کنند. جذب مسعود ریگی، هافبک سابق سپاهان و استقلال به‌عنوان جانشین کمال کامیابی‌نیا در ترکیب سرخ‌پوشان، یکی از دستاوردهای نقل‌وانتقالاتی پرسپولیسی‌ها بود و در کنار جذب ریگی، بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه و سعید صادقی هم برای ادامه همکاری با مدیران باشگاه به توافق رسیدند. یحیی گل‌محمدی با وجود جذب مسعود ریگی و شهاب زاهدی، همچنان از فرایند نقل‌وانتقالاتی تیمش راضی نیست و گفته می‌شود سرخ‌پوشان پایتخت حداقل سه خرید دیگر در بازار تابستانه خواهند داشت.

    سعید عزت اللهی پرسپولیسی شد | پیش پرداخت پرسپولیس برای توافق با هافبک ملی پوش

    محمدحسین کنعانی‌زادگان و سعید عزت‌اللهی در کنار یک مهاجم خارجی، خریدهای احتمالی پرسپولیس در ادامه بازار تابستانه هستند؛ آن‌هم در شرایطی که مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا قرارداد عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک را هم تمدید کنند. گفته می‌شود کنعانی‌زادگان با مدیران باشگاه پرسپولیس به توافقات اولیه دست پیدا کرده و توافق در زمینه مسائل مالی می‌تواند حضور این مدافع باتجربه را در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی نهایی کند. گل‌محمدی هنوز مهاجم خارجی مدنظرش را به مدیران باشگاه اعلام نکرده و در زمینه تمدید قرارداد دو ستاره کلیدی سرخ‌پوشان هم گفته می‌شود که عیسی آل‌کثیر رقم مالی بالایی را درخواست داده که مذاکرات در این زمینه در حال انجام است؛ اما میلاد سرلک احتمالا به دلیل گذراندن دوران خدمت سربازی نمی‌تواند فصل آینده در پرسپولیس باشد و همین مسئله باعث شده تا پرسپولیسی‌ها جدی‌تر پیگیر مذاکره با سعید عزت‌اللهی شوند.

    رضایت‌نامه ۴۰۰ هزاردلاری عزت‌اللهی

    سعید عزت‌اللهی که همواره در سال‌های گذشته بحث بازگشت او به فوتبال ایران مطرح بوده، مذاکرات اولیه را با مدیران باشگاه پرسپولیس انجام داده است. دراین‌میان نقطه چالش‌برانگیز در مسیر انتقال عزت‌اللهی به پرسپولیس، هزینه رضایت‌نامه این هافبک باتجربه است. با توجه به اینکه سعید عزت‌اللهی تحت قرارداد باشگاه وایله دانمارک است، مسئولان این باشگاه خواستار دریافت 400 هزار دلار برای صدور رضایت‌نامه این هافبک ایرانی شده‌اند که رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است.‌ مدیران باشگاه پرسپولیس آمادگی خود را برای امضای قرارداد دوساله با عزت‌اللهی اعلام کرده‌اند؛ اما در زمینه دریافت رضایت‌نامه از این هافبک باتجربه خواسته‌اند تا با باشگاه دانمارکی مذاکره کند و از آنها تخفیف بگیرد. با توجه به مشکلات تحریمی و مصائب انتقال پول به حساب باشگاه دانمارکی، پرسپولیسی‌ها از عزت‌اللهی درخواست کرده‌اند تا او هزینه رضایت‌نامه‌اش را بپردازد و سپس در مسائل قراردادی، برای او این مبلغ را لحاظ کنند.

    وعده هوادار متمول اجرائی می‌شود؟

    عزت‌اللهی که خود در فصل منتهی به جام ملت‌های آسیا به دنبال کسب فرصت بازی بیشتر است، تمایل زیادی به حضور در لیگ برتر ایران دارد و در این زمینه مشغول مذاکره با مدیران باشگاه دانمارکی است. در این راستا گفته می‌شود که یکی از هواداران متمول باشگاه پرسپولیس مدعی شده که حاضر است نیمی از مبلغ رضایت‌نامه سعید عزت‌اللهی را پرداخت کند تا شرایط برای حضور این هافبک باتجربه در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی فراهم شود. ‌پرسپولیسی‌ها به نظر می‌رسد با جذب احتمالی سعید عزت‌اللهی به جای میلاد سرلک، دیگر خریدی در پست هافبک نخواهند داشت و احتمالا تمرکز سرخ‌پوشان پایتخت روی تقویت خط حمله تیم‌شان خواهد بود. البته هنوز مذاکره با عزت‌اللهی نهایی نشده و در مسیر موازی، پرسپولیسی‌ها در تلاش هستند تا بتوانند شرایط ادامه همکاری با سرلک را فراهم آورند.

    سعید عزت اللهی پرسپولیسی شد | پیش پرداخت پرسپولیس برای توافق با هافبک ملی پوش

    عزت اللهی استقلالی می‌شود؟

    برخی رسانه‌های  مدعی شدند یک اظهار نظر جنجالی از سوی مدیرعامل پرسپولیس، ممکن است مسیر آینده سعید عزت اللهی را به سمت استقلال کج کند.

    مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به نگرانی یکی از هواداران که مدعی شد سعید عزت اللهی در حال انتقال به استقلال است، به شوخی گفت: سعید عزت‌اللهی کیه؟! ظاهرا این اظهار نظر رضا درویش موجبات رنجش سعید عزت اللهی را فراهم ساخته است.

    این درحالی است که جواد نکونام با سعید عزت اللهی تماس گرفته و از او خواسته است فصل آینده آبی پوش شود. البته تمام این موارد منوط به کسب رضایت باشگاه وایله دانمارک است که سعید عزت اللهی شش ماه دیگر با این تیم قرارداد دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا