اخبار روز

سردار نیلفروشان: راهبرد جدید رژیم صهیونیستی جنگ در منطقه خاکستری است – بلادنیوز

  • سردار نیلفروشان: راهبرد جدید رژیم صهیونیستی جنگ در منطقه خاکستری است – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری بلادنیوز، سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه‌ شب، در پاسداشت شهدای عملیات والفجر8 که در دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در این ایام که من در خدمت شما ایستاده‌ام چند مناسبت بزرگ در طول تاریخ انقلاب رقم خورده است، بزرگترین حادثه قرن ما پیروزی انقلاب اسلامی است، خداوند در ایام الله دهه فجر معجزه و عصای موسی را به دست امام خمینی داد و امام باطل السحر تمام توطئه‌های جهانخواران و مستکبران شرق و غرب عالم شد و امام امت خود را از نیل حوادث عبور داد و در بهمن 57 نقشه اسارت مسلمین در دامن طواغیت جهان را برهم زد و تاریخ جدیدی را برای مسلمین ساخت؛ گویی خداوند اراده کرده بود مستضعفین را‌ وارثین زمین قرار دهد.

    سردار سلیمانی: انقلاب اسلامی هندسه قدرت را از غرب به شرق با محوریت ایران تغییر داد

     

    وی افزود: در 45 سال گذشته ما دائماً با دشمنان انقلاب در جنگ و موازنه بوده‌ایم؛ جنگ موازنه قدرت، موازنه تأثیرگذاری هویت و شخصیت و موازنه تصویرسازی.

    معاون عملیات سپاه ادامه داد: در یک طرف دشمن به‌سرکردگی آمریکا به‌دنبال گمراه‌سازی مردم و در طرف دیگر اردوگاه توحید به‌دنبال آگاه‌سازی مردم بوده است و در این تقابل انقلاب اسلامی از هر دوره دیگری استوارتر بوده است و به‌عوض دشمنان در مقابله با انقلاب با فرسایش روبه‌رو شده‌اند؛ امروز علی‌رغم همه فضاسازی‌ها جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار است و جزو معدود کشورهایی است که به فضا دسترسی دارند و توسعه کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

    وی با بیان اینکه “هر شاخه‌ای از توسعه را که نگاه کنیم قابل مقایسه با قبل نیست”، یادآور شد: در عرصه نظامی ما که برای باز کردن یک پیچ در زمان شاه باید اجازه می‌گرفتیم، امروز به‌یمن پیروزی انقلاب و خون شهدا برترین قدرت موشکی و پهپادی در غرب آسیا هستیم.

    سردار نیلفروشان عنوان کرد: تغییرات اساسی در روند شکل‌گیری و ترتیبات امنیتی منطقه به‌وجود آمده است و سرعت فزاینده روندها در ترتیبات امنیتی و سیاسی آسیا و جهان موجب شده است قدرت هژمونیک آمریکا فرو بپاشد و گروه‌های مردمی و غیردولتی اثرگذاری بیشتری در شکل‌گیری قدرت منطقه ایجاد کرده‌اند.

    وی اضافه کرد: ده‌ها گروه مقاومت مردمی در اتصال به هم قدرت بلامنازع غرب آسیا شده‌اند و امروز نظام تک‌قطبی جهان فرو ریخته است و ژئوپولیتیک منطقه بر اساس قدرت جمهوری اسلامی تغییر کرده است و حضور قدرت‌های بزرگ مانند روسیه، چین و ایران وضعیت جدیدی شکل داده است که آمریکا نقشی در آن نخواهد داشت؛ ماحصل جمع برداری این تغییرات به‌حدی است که باعث تغییر رویکرد بازیگران منطقه‌ای شده است.

    معاون عملیات سپاه با ابراز اینکه آمریکا به‌دنبال بازیابی قدرت و درصدد کند کردن سرعت فروپاشی خود است، خاطرنشان کرد: ناتو برای جبران این وضعیت در حال توسعه به شرق است و اسرائیل به‌دنبال رفع تهدید موجودیت خود است. این رژیم در هفت اکتبر در‌مقابل تهاجم یک تیپ از مقاومت اسلامی به زانو در آمد و دریافت یارای مقابله با انقلاب اسلامی و مقاومت را ندارد؛ اسرائیل برای جبران شکست‌ها به‌دنبال نقشه‌های جدید است.

    سردار نیلفروشان تأکید کرد: اسرائیل در سطح راهبردی به این باور رسیده است که امکان درگیری آمریکا با ایران وجود ندارد و به این درک رسیده است که توان رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارد و آمریکا هم توان سابق برای حفظ رژیم‌ صهیونیستی را ندارد، راهبرد جدید رژیم راهبرد جنگ بین جنگ‌ها یا جنگ در منطقه خاکستری است.

    وی افزود: هدف اصلی راهبرد تضعیف مؤلفه‌های قدرت انقلاب اسلامی مانند مؤلفه‌های قدرت هسته‌ای، قدرت موشکی و پهپادی و قدرت منطقه‌ای ایران است. اصول کلی حاکم بر این راهبرد جنگ اطلاعاتی و کنترل سطح جنگ زیر آستانه تحمل ماست، وظیفه اصلی ما در این راهبرد حفاظت اطلاعات است، ما باید برای مقابله با این راهبرد حفاظت اطلاعات را مبنای کار خودمان قرار دهیم.

    معاون عملیات سپاه تصریح کرد: تمرکز اصلی دشمن عملیات ویژه روی مؤلفه‌های قدرت ماست، در جنگ 33روزه نیز اسرائیل مدعی شد بانک اهداف حزب‌الله راهدف قرار داده است اما دیدیم هیچ تأثیری در قدرت حزب‌الله نداشت و حزب‌الله هرجا را می‌خواست می‌زد، امروز هم اسرائیل اطلاعات درستی از موشک های ضدزره حزب‌الله ندارد.

    سردار نیلفروشان با بیان اینکه “والفجر هشت در تاریخ جنگ‌های جهان مانند ندارد و در این عملیات مهمترین عامل موفقیت ما حفاظت اطلاعات بود”، گفت: امروز هم طرح‌های عملیاتی بدون حفاظت اطلاعات خاصیت خود را از دست داده است. در این عملیات اقدامات خوبی در‌ حوزه حفاظت اطلاعات انجام شد و فعالیت پرحجم مهندسی و همچنین برقراری امنیت ارتباطات هم در اوج حفاظت برقرار شد؛ حیطه‌بندی بسیار رعایت شد و منطقه‌ای برای فریب دشمن پیش‌بینی شد.

    وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی بداند ما با دشمنان اهل حساب‌ و کتابیم و حسابمان با دشمنان را روزانه صفر می‌کنیم و طلبکار نمی‌مانیم؛ هرگونه اقدامی علیه منافعمان در هرنقطه‌ای انجام دهند بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و خود رژیم هم می‌داند پاسخ شرارت‌هایش را روزانه دریافت کرده است و راهبرد دلخواهش پیش نخواهد رفت و ما برای حفظ خون شهیدانمان کوتاهی نخواهیم کرد.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا