اخبار روز

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ما در آینده احتمالا با جنگ کوانتومی مواجه خواهیم بود – بلادنیوز

  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ما در آینده احتمالا با جنگ کوانتومی مواجه خواهیم بود – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری بلادنیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا بازدید کرد.

     در این بازدید حجت الاسلام خسروپناه ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با اشاره به نقش ارتش و سپاه در دفاع مقدس گفت: تعامل دو نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب شد تا جنگ به ثمر برسد.

    وی با اشاره به بلوغ علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: پیوند پژوهشگاه‌ها با دانشگاه در این مکان مقدس، تحت یک مدیریت واحد، موجب رشد در بعد معرفتی، پژوهشی و تولید علم در این مجموعه شده است و این بسیار حائز اهمیت است.

    خسروپناه با اشاره به سابقه دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و اهمیت این دانشگاه، گفت: با عنایت به تجربه عظیم و همچنین ظرفیت قابل توجهی که این دانشگاه دارد باید به حوزه برپایی کرسی‌های ترویجی و نظریه پردازی در این دانشگاه توجه ویژه‌ای مبذول شود چرا که ما باید به مساله نظریه پردازی در بعد نظامی، امنیتی و دفاعی اهمیت بدهیم و به این عرصه مغفول مانده  ورود داشته باشیم.

    وی با تاکید بر این نکته که امروزه مفاهیم دینی بایستی در پیوند تئوریک با مفاهیم مدرن استفاده شود، گفت: ما مفاهیم جدیدی چون جنگ شناختی را در حوزه نظامی داریم که می‌توان این مفهوم را با عنوان جهاد شناختی در حوزه دینی مطرح کرد.

    دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پژوهشگاه دفاع مقدس در دافوس آجا که میراث دفاع مقدس را روایت و تبیین می‌کند علاوه بر ثبت خاطرات و روایات دفاع مقدس و مستند نگاری آن، بایستی به تحلیل و کشف تجربیات و در حقیقت تجربه نگاری نیز بپردازد و در گام بعدی این تجربیات را به نظریه تبدیل کند.

    وی با اشاره به فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی و جنگ کوانتومی در جهان گفت: ما در آینده احتمالا با جنگ کوانتومی مواجه خواهیم بود که از هوش مصنوعی در این عرصه استفاده می‌شود. لذا ضرورت دارد که در خصوص راه اندازی نشست‌ها و میزهای بررسی جنگ کوانتومی اقدامات لازم صورت پذیرد.

    در ادامه امیر حسین ولیوند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا نیز با اشاره به فعالیت‌های تربیتی و آموزشی دافوس آجا گفت: رسالت ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا تربیت و آموزش دانشجویان کشورمان و همچنین آموزش دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان است و در این راستا ما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و بر اساس موازین و قوانین نیروهای مسلح و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سعی می‌کنیم بهترین دانشجویان را جذب و برای مشاغل میانی و بالای ارتش و سایر نیروهای مسلح تربیت و آموزش دهیم.

    وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: مهمترین افتخار و برگ زرین این دانشگاه، دوران دفاع مقدس است که اساتید این دانشگاه نقش بسیار تاثیرگذاری در فرماندهی عملیات‌های پیروزمندانه دفاع مقدس داشتند و در این راستا شهدای والا مقامی را هم تقدیم انقلاب و نظام کرد.

    فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با اشاره به برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه پردازی در حوزه دفاع مقدس در این دانشگاه گفت: ما در حوزه دفاع مقدس صرفا مشغول روایت‌گری نبوده‌ایم بلکه در خصوص مستند نگاری همه ابعاد دفاع مقدس اقدامات موثری داشته‌ایم و به دنبال تولید نظریه در این عرصه هستیم.

    ولیوند در پایان گفت: با توجه به ابعاد جدید جنگ در عصر حاضر نیز ما با راه اندازی پژوهشکده علوم شناختی و پژوهشکده سایبر پولیتیک تلاشش کرده‌ایم در عرصه جنگ‌های نوین از جمله جنگ سایبر و شناختی به دستاوردهای قابل توجهی دست یابیم.

    در ادامه خسروپناه و هیات همراه از دستاوردهای علمی و پژوهشی و همچنین ظرفیت ها و امکانات دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و موزه جنگ این دانشگاه بازدید کرد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا