اخبار روز

ارسال کالا از کانال زمینی امارات به اسرائیل – بلادنیوز

  • ارسال کالا از کانال زمینی امارات به اسرائیل – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، واللا نیوز در گزارشی در این رابطه فاش کرد، کریدور زمینی به عنوان جایگزین دریای سرخ برای کمک به اسرائیل وارد عمل شده است.

    بر اساس این گزارش، کریدور زمینی از بنادر دبی با طی کردن 2 هزار کیلومتر و بعد از عبور از کشورهای عربستان و اردن به سرزمین‌های اشغالی می‌رسد.

    در این مسیر کالاها از طریق کامیون به فلسطین اشغالی می‌رسند.

    رژیم صهیونیستی به همین منظور اپلیکیشنی به نام تراک نت را ایجاد کرده‌ و قصد دارد کامیون داران و نیازمندان به خدمات حمل زمینی را از این طریق ترغیب به استفاده از بنادر دوبی به عنوان جایگزینی برای ترابری دریایی از طریق دریای سرخ کنند.

    به همین منظور پیشنهاد شده است به جای دور زدن قاره آفریقا کالاها تازه از طریق زمینی برای آنها منتقل شود.

    در ادامه گزارش آمده است طی هفته‌های اخیر 10 کامیون به عنوان پیشقراول این طرح بعد از بارگیری در بنادر خلیج فارس راهی سرزمین‌های اشغالی شدند.

    این انتقال در چارچوب قرار داد همکاری است که رژیم صهیونیستی با شرکت خدمات لوجستیکی امارات Puretrans FZCO و بهره برداری بندر دوبی DP WORLD به امضا رساند تا از این طریق خط ترابری کالا از کرانه‌های جنوبی خلیج فارس به بندر حیفا و برعکس برقرار شود که انتقال آزمایشی آن هفته گذشته انجام شد.

    کابینه رژیم صهیونیستی و به ویژه وزارت جنگ این رژیم هم با آن موافقت کرده و آن را سریعترین جایگزین بریا کانال سوئز اعلام کردند.

    مسیر دوبی تا فلسطین اشغالی 2550 کیلومتر است که حدود 4 روز به طول می‌اجامد و از بحرین این فاصله 1700 کیلومتر بوده و دو روز و7 ساعت زمان نیاز داد.

    واللا نیوز تاکید کرد، این کریدور زمینی 1.2 دلار برای هر کیلومتر هزینه دارد که کمی از ترابری دریایی در روزهای عادی گران تر است اما در حال حاضر ارزانتر از آن محسوب می‌شود.

    گفتنی است تلویزیون رسمی اردن در واکنش به گزارش واللا نیوز، این خبر را تکذیب و ادعا کرد چنین کریدوری از داخل خاک اردن عبور نکرده است.

    الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان: اردن طرح‌های توسعه طلبانه اسرائیل را نخواهد پذیرفت

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا