اخبار روز

هفتمین روز «طوفان الاقصی»|پاسخ کوبنده حزب الله به تجاوزات رژیم صهیونیستی/ اصابت گلوله توپ اسرائیل به خودروی خبرنگاران در جنوب لبنان – بلادنیوز

  • هفتمین روز «طوفان الاقصی»|پاسخ کوبنده حزب الله به تجاوزات رژیم صهیونیستی/ اصابت گلوله توپ اسرائیل به خودروی خبرنگاران در جنوب لبنان – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به بلادنیوز، حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه برای هفتمین روز متوالی در شمال و جنوب این منطقه ادامه داشت و طی آن ‌ها، 17 نفر در اثر بمباران ساختمانی در مرکز این منطقه و 10 تن دیگر در شهر رفح به شهادت رسیدند و بنا به گفته سازمان ملل متحد، حملات بی‌امان و کور صهیونیست‌ها به نوار غزه، نزدیک به نیم میلیون فلسطینی را آواره کرده است.

    ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایات مستمر علیه مردم نوار غزه و کشتار بی رحمانه آنها به مناطق مختلف کرانه باختری هم حمله کرده است که تاکنون دستکم 6 فلسطینی در طولکرم، نابلس، الخلیل و طوباس شهید و 130 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

    گردان‌های القسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمال در شهر اشغالی صفد را با موشک “عیاش 250” هدف قرار داده است.القسام برای اولین بار است که در نبرد طوفان الاقصی از موشک عیاش 250 استفاده می‌کند.

    یدیعوت آحارانوت اذعان کرد موشکی که از غزه به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد، اولین موشک دوربردی است که از نوار غزه شلیک شده است.

    اولین روز «طوفان الاقصی»| افزایش آمار هلاکت صهیونیست‌ها به 300 نفر/ تعطیلی کابینه نتانیاهو از بیم موشک‌های مقاومت
    دومین روز «طوفان الاقصی»|اسارت گروه جدیدی از اسرائیلی‌ها/ شمار تلفات صهیونیست‌ها از 700 نفر گذشت
    سومین روز «طوفان الاقصی»| اسرائیل پناهگاه‌ها را آماده می‌کند / تلفات صهیونیست‌ها از مرز 1000 کشته گذشت
    چهارمین روز «طوفان الاقصی»| فرود موشک‌های مقاومت در عسقلان/ سفر پنجشنبه بلینکن به تل آویو
    پنجمین روز «طوفان الاقصی»| حملات موشکی مقاومت به تل آویو و «عسقلان»/ تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد/ فرودگاه «بن گوریون» هم هدف قرار گرفت

    مخاطبان گرامی، آخرین تحولات روز هفتم عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

    20:05-رویترز : عربستان روند عادی سازی روابط با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است

    خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که به ادعا خود به نزدیک به ریاض است، اعلام کرد عربستان مذاکرات عادی سازی روابط با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

    20:05-حزب الله: در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان مواضع دشمن را درهم کوبیدیم

    جنبش حزب الله: در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به برخی از شهرکهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی مواضع دشمن را هدف قرار دادند.

    بر اساس بیانیه جنبش حزب الله، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در العباد، مسکفعام، رامیا و جل العالم با سلاحهای مناسب هدف قرار گرفت و تلفاتی به دشمن وارد شد.

    19:35-گام دیگر رژیم صهیونیستی برای تشدید کشتار مردم غزه/ وزیر ارتباطات اسرائیل: از فردا اینترنت غزه را قطع می‌کنیم

    وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در گام جدید این رژیم جنایتکار برای جلوگیری از پوشش جنایات وحشیانه علیه مردم غزه: از فردا شنبه اینترنت غزه را قطع خواهیم کرد

    19:16-شهادت یک خبرنگار در حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

    المیادین از شهادت یک خبرنگار در منطقه علماالشعب در جنوب لبنان در حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. در این حمله، چند خبرنگار دیگر زخمی شدند.

    المیادین گزارش داد این خبرنگار شهید و سه همکارش در حالی که با خودروی خود در منطقه  علماالشعب در حال پوشش رسانه ای بودند، هدف گلوله توپ رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

    19:05-تظاهرات مردم منطقه سنی‌نشین بغداد در حمایت از مردم فلسطین/ زنان عراقی هم به دفاع از زنان غزه برخاستند

    مردم منطقه سُنی نشین الاعظمیه بغداد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و محکومیت جنایات مستمر اشغالگران تظاهرات کردند.

    همچنین شماری از زنان عراقی در تجمع همبستگی با مردم فلسطین در خیابان ابونواس بغداد شرکت کردند.

    18:56-آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری طی یک هفته به 47 نفر رسید

    وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی از شنبه هفته جاری همزمان با عملیات طوفان الاقصی به 47 نفر خبر داده است.

    18:45-دیدار وزیر خارجه آمریکا با  امیر قطر

    آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ادامه تحرکات گسترده خود در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی وارد دوحه شد و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

    18:30-تماس تلفنی یکی از رهبران انصارالله با دبیرکل جهاد اسلامی/ المشاط: طوفان الاقصی بینی رژیم صهیونیستی را به خاک مالید

    مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران برجسته انصارالله تلفنی با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفتگو کرد.

    المشاط، عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی را به ملت فلسطین و امت اسلام تبریک گفت و افزود این عملیات، بینی دشمن صهیونیستی را به خاک مالید و ماهیت شکننده و متزلزل این رژیم که رو به زوال است، نشان داد.

    وی بار دیگر بر حمایت رهبران و ملت یمن به عنوان یک موضع اصولی و دینی و اخلاقی از ملت فلسطین تا پیروزی کامل تاکید کرد.

    17:40- تل آویو هم هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت

    گردان‌های عزالدین قسام در پاسخ به حملات جنایتکارانه جنگنده‌های اسرائیلی علیه غیرنظامیان در غزه، شهر  تل‌آویو را هدف حمله موشکی  خود قرار داد.

    شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از موشک‌های قسام مستقیما به ساختمانی در شهر رحوفوت در جنوب تل آویو اصابت کرده و خساراتی به همراه داشته است.

    17:36- پوتین: محاصره غزه شبیه محاصره لنینگراد از سوی نازیهاست
    ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت روابط حسنه ای با جهان عرب و جهان اسلام داریم و خواهان اجرای تعهداتمان درباره تشکیل دولت فلسطین هستیم.
    وی افزود محاصره نوار غزه از سوی  اسرائیل غیر قابل قبول و شبیه محاصره لنینگراد از سوی نازیهاست.

    رئیس جمهور روسیه اظهار داشت ما باید به فکر شهروندانی باشیم که از تشدید تجاوزات رنج می‌برند، روسیه می‌تواند میانجیگر میان دو طرف(رژیم صهیونیستی و فلسطینیان) باشد.

    17:23-تظاهرات مردم پاکستان در حمایت از فلسطین
    مردم پاکستان امروز جمعه که به جمعه طوفان الاقصی معروف شده، با حضور در خیابان‌های اسلام‌آباد پایتخت این کشور حمایت خود را از ملت فلسطین و مردم غزه اعلام کردند.

    17:11- مردم یمن در تظاهرات گسترده در صعده : اشغالگران از سرزمین فلسطین بروید
    مردم یمن در تظاهرات گسترده در استان صعده بر حمایت خود از ملت و مقاومت فلسطین و ضرورت خروج اشغالگران صهیونیست از سرزمین ملت فلسطین با شعار «برو، برو ای اشغالگر» تاکید کردند.

    شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به 1800 نفر رسید

    16:44- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون 1799 فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده که در بین شهدا 583 کودک  وجود دارد . بر اساس این بیانیه، 6388 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

    15:07- نبرد رزمندگان قسام و سرایاالقدس با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

    گردانهای قسام از نبرد مسلحانه رزمندگانش با نظامیان صهیونیست در شرق جنین در کرانه باختری خبر  داد.

    سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم از نبرد رزمندگانش با نظامیان صهیونیست در شهرکهای اطراف جنین در کرانه باختری خبر داد.

    15:46- آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
    مناطق خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

    15:41-رسانه عبری: مقاومت برای اولین بار موشک دوربرد به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد

    یدیعوت آحارانوت اذعان کرد موشکی که از غزه به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد، اولین موشک دوربردی است که از نوار غزه شلیک شده است.

    15:37- حمله موشکی مقاومت به صفد / آژیر خطر در الجلیل به صدا در آمد

    مقاومت فلسطین از حملات موشکی به منطقه  اشغالی الجلیل و صفد با موشک عیاش 250 خبر داد.

    گردان‌های القسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمال در شهر اشغالی صفد را با موشک “عیاش 250” هدف قرار داده است.

    .

    القسام برای اولین بار است که در نبرد طوفان الاقصی از موشک عیاش 250 استفاده می‌کند. منابع خبری امروز جمعه گزارش دادند که پس از شلیک موشک «عیاش 250» دود زیادی در  شهر «صفد»، شمال فلسطین اشغالی متصاعد شد.

    15:13- حکیم: رژیم صهیونیستی شهر غزه را به ویرانه تبدیل کرده

    «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی گفت: اهالی مقاوم و صبور ما در حصار شهر غزه در نتیجه محاصره زمینی و دریایی سختی که رژیم اشغالگر صهیونیستی بر آنان تحمیل کرده گرفتار شده‌اند.

    وی با اشاره به حملات شدید هوایی رژیم اشغالگر ادامه داد: رژیم صهیونیستی  بر خلاف معیارهای انسانی و معاهده‌های بین‌المللی شهر غزه را به ویرانه تبدیل کرده و مردم غزه در شرایط انسانی دشوار به سر می‌برند.

    حکیم بار دیگر خواستار اقدام جدی و مسئولانه شورای امنیت و سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و دیگر نهادهای دینی و سیاسی و انسانی در سطح جهان شد.

    اعتراف وزیر جنگ اسرائیل به هلاکت 1200 صهیونیست تاکنون

    «یوآوگالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رسما اعتراف کرد که 1200 صهیونیست به هلاکت رسیده اند.

    15:10- شهادت  5 فلسطینی و زخمی شدن 130 نفر دیگر در کرانه باختری

    وزارت بهداشت فلسطین از شهادت دو جوان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در طولکرم در شمال کرانه باختری اشغالی خبر داد.

    وزیر بهداشت فلسطین هم از شهادت 5 فلسطینی و زخمی شدن 130 نفر دیگر در درگیری جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در چندین مناطق کرانه باختری خبر داد.

    15:03- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی : ضربه سخت و دردناکی دریافت کردیم

    -کمک‌های آمریکا آزادی تحرک و تقویت توانمندی‌هایمان را تضمین می‌کند.
    این جنگ طولانی و سخت خواهد بود ولی ما پیروز می‌شویم.!
    ضربه سخت و دردناکی دریافت کردیم و در این زمینه تحقیق خواهیم کرد و از آن تجربه خواهیم گرفت.

    14:35- تظاهرات گسترده مردم الخلیل در حمایت از مقاومت و مردم غزه
    مردم الخلیل در کرانه باختری اشغالی با وجود اقدامات سرکوبگرانه مشترک رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در حمایت از مردم و مقاومت غزه تظاهرات کردند.

    14:34- 90 درصد حملات اسرائیل فقط به منازل مسکونی  انجام می‌شود

    سخنگوی اداره دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد: 90 درصد حملات هوایی اسرائیل فقط به منازل مردم  انجام می‌شود.

    14:20- ابوعبیده: اگر قرار باشد به جایی مهاجرت کنیم، فلسطین اشغالی 1948 است

    سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس: دشمن(رژیم صهیونیستی) بزدل تر و ضعیف تر از آن  است که بار دیگر ملت ما را از سرزمینش براند .
    از صبح امروز 150 موشک به  عسقلان و 50 موشک به سدیروت شلیک کردیم، فرودگاه بن گوریون را هم هدف حملات موشکی قرار دادیم.

    ملت خود را به ثبات و ایستادگی و گوش ندادن به تهدیدهای صهیونیستی دعوت می‌کنیم.
    به اشغالگران می‌گوییم که کوچ ما فقط به اراضی اشغالی ما که در اشغالشان است، خواهد بود.

    14:17- شیخ نعیم قاسم: حزب الله در آمادکی کامل قرار دارد / به وقت مناسب وارد عمل می‌شویم
    شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در تجمع  همسبتگی با فلسطین و حماسه الاقصی گفت طوفان الاقصی نتیجه طبیعی یک زمان طولانی از فساد و اشغالگری و جنایات صهیونیستها در روی زمین است.
    اسرائیل تمام جنایات خود را با نظارت بین المللی مرتکب شده و عملیات طوفان الاقصی با این هدف  انجام شد که به این رژیم بگوید دیگر نمی تواند به چنین رویه ای ادامه دهد.
    عملیات طوفان الاقصی یک عملیات موفقیت آمیز و یک مرحله تاریخی و درخشان است که برای آینده جاودان خواهد بود و چراغ راهی برای تمام آزادگان خواهد بود.
    اسرائیل جرات رویارویی مستقیم با رزمندگان فلسطینی را ندارد.

    حزب الله در آمادگی کامل به سر می‌برد و زمانی که وقت آن برسد دخالت می‌کند.

    14:10- تظاهرات در پایخت قطر در حمایت از مردم فلسطین
    منابع خبری از تظاهرات بی‌سابقه در دوحه در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین در نوار  غزه خبر دادند که همچنان در معرض حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی و محاصره همه جانبه قرار دارند.

    14:05- العامری در گفتگو با هنیه: در این نبرد تاریخی در کنارتان هستیم

    هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در گفتگو با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که آنچه مقاومت با عملیات خود به دست آورده است نشان سربلندى و سرافرازی و مایه دلگرمى همه مبارزان، مجاهدان و دوستداران فلسطین  است و پیروزی شما، پیروزى تمام امت اسلام، مجاهدان و مقاومت منطقه است و ما ملت و دولت عراق در این نبرد تاریخى حامى شما هستیم.
    هنیه هم با قدردانی از مواضع دولت و ملت و گروههای مقاومت عراق اعلام کرد که سفرش به عراق به دلیل این عملیات به تعویق افتاد و امیدوار است تا آن موقع پیروزى بزرگترى به دست آید.

    14:09- دبیرکل اتحادیه عرب: کوچاندن اجباری ساکنان غزه یک جنایت است

    احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفت که کوچاندن اجباری ساکنان غزه بر اساس قوانین بین المللی جنایت است.

    13:52- مقتدی صدر: کشورهای اسلامی تروریسم آمریکایی صهیونیستی علیه مردم فلسطین را موقف کنند
    مقتدی صدر بر ضرورت رساندن کاروانی از آب و غذا برای رساندن آن به غزه تاکید کرد و گفت اگر نتوانیم چنین کاری انجام دهیم، مایه ننگ تاریخ اسلام است.
    رهبر جریان صدر بر ضرورت جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در همه کشورهای اسلامی و عربی، فشار بر آمریکا برای توقف حمایت از صهیونیستها و اتخاذ نکردن سیاستهای دوگانه و نیز اقدام کشورهای عربی اسلامی برای متوقف کردن تروریسم آمریکایی-صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کرد.

    13:45- حماس: سازمان ملل به مسئولیت خود در قبال مردم فلسطین عمل کند
    جنبش حماس اعلام کرد: از سازمان ملل می خواهیم به مسئولیت خود در قبال مردم فلسطین و مقابله با تلاشها برای کوچاندن و آواره کردن هدفمند آنها عمل کند.

    13:43- وزیر دفاع آمریکا: نیازهای دفاعی فوری اسرائیل را بررسی کردیم

    لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، گفت که اقدامات اسرائیل برای دفاع از خود(جنایات وحشیانه و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع غزه) و نیازهای امنیتی فوری آن را با همتای خود(وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) بررسی کردم.

    13:40- موشک باران شهر اشغالی «بئرالسبع»

    سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از حملات موشکی به شهر اشغالی بئرالسبع در پاسخ به جنایات مستمر  اشغالگران علیه ملت فلسطین در نوار  غزه خبر داد.

    13:36- تیراندازی در منطقه صنعتی عسقلان اشغالی

    کانال چهاردهم تلویزیون عبری از تیراندازی در منطقه صنعتی عسقلان اشغالی خبر  داد که ادعاها مبنی بر نبود حضور رزمندگان فلسطینی در این شهر مهم فلسطین اشغالی را رد می‌کند.

    13:20-سخنگوی وزارت بهداشت غزه: تمامی بیمارستان‌های نوار غزه مملو از مجروح است

    افراد زیادی هنوز زیر آوار هستند. سیستم بهداشت نوار غزه با بحران شدیدی مواجه است.
    تمامی بیمارستان‌های نوار غزه مملو از مجروح است.تنها راه حل ممکن ایجاد یک گذرگاه انسانی فوری برای ورود کمک‌ها و تجهیزات پزشکی است.
    با توجه به کمبود شدید امکانات، قادر به انجام عمل‌های جراحی خطرناک و فوری نیستیم.

    13:15- شهر سدیروت با 50 راکت بار دیگر هدف قرار گرفت

    گردان‌های القسام اعلام کرد که با 50 راکت شهرک صهیونیست نشین سدیروت را با 50 راکت هدف قرار داده است.

    القسام همچنین اعلام کرد که یک مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در «کفار سعد» را با پمپاد انتحاری از نوع الزواری هدف قرار داده است.

    13:12- نفوذ مجدد مبارزان مقاومت فلسطین به زیکیم

    منابع عبری زبان از احتمال نفوذ مجدد مبارزان القسام به ساحل زیکیم در مجاورت غزه خبر دادند.

    13:00- فرودگاه  «بن گورین» مجدد هدف قرار گرفت
    گردان القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به هدف قرار دادن غیرنظامیان و آواره کردن ملت فلسطین توسط صهیونیست‌ها، فرودگان بن گورین را هدف قرار داد.

    12:41- رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند

    رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند ارتش این رژیم هزاران نفر از سربازان ذخیره خود را فراخوانده و این در حالی است که در زرادخانه‌های رژیم تجهیزات کافی برای آنها وجود ندارد.

    12:34- نظامیان جدید صهیونیستی تجهیزات خود را گم می‌کنند

    رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند نظامیانی که به تازگی به خدمت گرفته شده‌اند بسیاری از تجهیزات خود از قبیل کلاه‌ جنگی و جلیقه‌های ضدگلوله را گم کرده‌اند.

    12:33- دیدار وزیر خارجه آمریکا با ابومازن

    آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در اردن با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

    نوار غزه , فلسطین , طوفان الاقصی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    12:32- آمار جدید از کشته‌های صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی

    آمار کشته شدگان صهیونیست در عملیات طوفان الاقصی به 1500 نفر رسید. صهیونیست همچنین از زخمی شدن 3400 نفر تا این لحظه خبر دادند.

    12:29- شلیک 3 موشک «متبر» به سمت پهپاد رژیم صهیونیستی

    گردان‌های القسام اعلام کرد سه موشک «متبر» به سمت یک پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان خان یونس شلیک کرده است.

    12:27- وضعیت بحرانی بیمارستان‌های غزه به روایت سازمان جهانی بهداشت

    سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد وزارت بهداشت غزه به اطلاع این سازمان رسانده تخلیه بیماران آسیب‌‍ پذیر از شمال غزه امکان‌پذیر نیست.

    رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین تصریح کرد بیمارستان‌های غزه به «نقطه فروپاشی» رسیده‌اند.

    12:03- شلیک 150 راکت گروه‌های مقاومت به عسقلان

    گردان های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از شلیک 150 راکت به شهرک صهیونیست نشین عسقلان در واکنش به هدف قرار دادن غیرنظامیان و آواره کردن ملت فلسطین خبر داد.

    12:02- شلیک بیش از 1000 راکت به سمت عسقلان

    شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی بیش از 1000 راکت از غزه به سمت شهر عسقلان شلیک شده است.

    12:01:دیدار وزیر دفاع آمریکا با مقام‌های جنگی رژیم صهیونیستی

    لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در حال دیدار با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم است.

    نوار غزه , فلسطین , طوفان الاقصی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    11:38- خروج اتباع کشورهای غربی از اراضی اشغالی

    کشورهای مختلف غربی و اروپایی با ایجاد غرفه‌هایی در داخل فرودگاه بن گوریون تل آویو در حال خروج شهروندان خود از خاک فلسطین اشغالی هستند.

    11:34- حرکت اردنی‌ها به سمت مرز این کشور با فلسطین اشغالی

    همزمان با فرارسیدن روز جمعه، اردنی ها با هدف اعلام همبستگی با مردم غزه در حال حرکت به سمت مناطق مرزی همجوار با سرزمین‌های اشغالی هستند.

    نیروهای پلیس اردن در مسیر حرکت راهپیمایانی که در حال عزیمت به سمت مرزهای فلسطین اشغالی هستند، مستقر شده‌اند و به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

    .

    11:27- حمله به کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در چین

    وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد یکی از کارکنان سفارت این رژیم در چین هدف حمله قرار گرفته است.

    ‘گزارش ها حاکی است که فرد مزبور در بیمارستان تحت بستری است.

    11:21- اذعان رژیم صهیونیستی به هلاکت دو افسر بلندپایه در نبرد طوفان الاقصی

    ارتش رژیم صهیونیستی پس از 6 روز سکوت، بالاخره به هلاکت ژنرال “لئون بار” از افسران ارشد تیپ کرانه باختری در درگیری‌ با مبارزان مقاومت در نوار مرزی غزه اذعان کرد.

    پلیس رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرده که «آهارون مارکوویستکی» افسربلندپایه این کشور در  جریان درگیری در شهرک صهیونیست نشین «رعیم» هم مرز با غزه کشته شده است.

    .

     

    11:06- تظاهرات گسترده عراقی‌ها در حمایت از ملت فلسطین

    هزاران تن از مردم عراق در حمایت از فلسطین و ساکنان نوار غزه صبح جمعه در میدان التحریر در مرکز بغداد تجمع کردند و حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.

    نوار غزه , فلسطین , طوفان الاقصی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    11:04- صهیونیست ها 13 تن از اسرای در اختیار حماس را کشتند

    گردانهای القسام از کشته شدن 13 اسیر از جمله چند تبعه خارجی در بمباران صهیونیست ها به دو استان شمالی و غزه طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

    القسام در عین حال تاکید کرد که 6 اسیر در بمباران استان شمالی و 7 اسیر دیگر در بمباران غزه کشته شده‌اند.

    10:50- تظاهرات حمایت از فلسطین در صعده یمن

    تظاهرات شهر صعده یمن در حمایت از مقاومت و پایدار مردم غزه در رویارویی با اشغالگران صهیونیست آغاز شد.

    .

    10:48-امیرعبداللهیان با سید حسن نصرالله در بیروت دیدار کرد

    وزیر خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده بود بعد از دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان با سید حسن نصرالله دیدار و گفت‌وگو کرد.

    دو طرف تحولات منطقه بعداز  عملیات طوفان الاقصی و نیز تجاوز مستمر صهیونیست ها به غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

    دیدار امیرعبداللهیان با سید حسن نصرالله در بیروت
    دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر موقت لبنان

    10:38- انتقال 10هزار شهرک نشین از مرز غزه به ایلات

    منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی از انتقال 10 هزار شهرک نشین نزدیک غزه به ایلات  در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

    9:55- اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در جنگ غزه

    رسانه های عبری زبان اذعان کردند که به رغم ضربات گسترده به غزه، تا به امروز نتیجه و دستاورد نظامی مهمی کسب نکرده‌اند.

    9:50- شهدای غزه به 1572 نفر رسید

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 1572 نفر رسیده است. این وزارتخانه شمار مجروحان را هم 7626 نفر اعلام کرد.

    9:24- شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 36 نفر رسید

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی یعنی از روز شنبه تا این لحظه 36 فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از 650 نفر دیگر هم زخمی شدند.

    9:09 دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه : هشدارهای صهیونیست‌ها جنگ روانی است
    دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که هشدار و تهدید ساکنان غزه از سوی صهیونیست ها برای ترک این منطقه، جنگ روانی است و از شهروندان می‌خواهیم هیچ توجهی به آن نکنند.

    7:34- تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به 257 نفر افزایش یافت

    منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اسامی 12 نظامی دیگر را که در نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، منتشر کرده است.

    بر اساس این ادعا، شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 257 نفر افزایش یافت.

    7:32-کارشناسان نظامی: اسرائیل به اندازه یک سال بمباران افغانستان بمب بر سر مردم غزه فرو ریخت

     همزمان با انتشار گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از انجام 6000 بمباران جنگنده‌های این رژیم در نوار غزه، یک کارشناس امنیتی به واشنگتن پست گفت اسرائیل در طول یک هفته گذشته حتی بیشتر از میزان عملیات‌های هوایی سالانه ارتش آمریکا در افغانستان اقدام به بمباران نوار غزه کرده است.

    7:26- اسرائیل خواستار تخلیه مناطق شمالی غزه از فلسطینیان شد

    شبکه الجزیره در گزارشی از درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل به منظور ترک منازل و آواره شدن ساکنین مناطق شمالی نوار غزه ظرف 24 ساعت آینده خبر داد.

    7:22-افشاگری الاخبار از پروژه آمریکایی تخلیه غزه از فلسطینیان

    الاخبار لبنان در گزارشی با استناد به برخی منابع مصری و وابسته به سازمان ملل متحد فاش کرد، آمریکا با همکاری کشورهای اروپایی و برخی مسئولین ذیربط در سازمان ملل کارزاری بزرگ را با هدف انجام جدیدترین عملیات آواره کردن مردم فلسطین از نوار غزه در پوشش انتقال شهروندان فلسطینی از این باریکه به مناطق امن در دست اجرا دارد.

    الاخبار افزود این پروژه آمریکایی همزمان با آماده شدن ارتش رژیم صهیونیستی به منظور آغاز یک عملیات بزرگ نظامی علیه نوار غزه در روزهای پیش رو به مرحله اجرا در خواهد آمد.

    ***اخبار بامدادی روز جمعه 21 مهرماه(هفتمین روز طوفان الاقصی)

    ششمین روز «طوفان الاقصی»|شمار شهدای غزه از 1500 نفر فراتر رفت/ مشارکت آمریکا در بمباران‌های غزه/انگلیس ناو جنگی به مدیترانه می‌فرستد

    افزایش شمار آوارگان فلسطینی در غزه

    🔹سازمان ملل متحد در تازه ترین آمار خود بامداد جمعه اعلام کرد که طی هفت روز گذشته، در اثر حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، 423 هزار نفر آواره شده‌اند.

    نوار غزه , فلسطین , طوفان الاقصی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    17 شهید در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

    🔹خبرگزاری شهاب فلسطین از بمباران منزل خانواده «ابومدین» در مرکز نوار غزه واقع در قطعه نهم اردوگاه البریج خبر دادند که در اثر آن تا این لحظه 17 نفر شهید شده و شماری نیز زخمی شده‌اند. در شهر رفح نیز بمباران خانه خانواده جزر، 10 شهید بر جای گذاشت.

    نوار غزه , فلسطین , طوفان الاقصی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    بمباران شدید شمال غزه

    🔹جنگنده های رژیم اسرائیل بامداد امروز جمعه منطقه بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را هدف حملات شدید قرار دادند.

     

    .

    هشدار درباره اوضاع بیمارستان های غزه

    🔹سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سیستم بهداشتی در نوار غزه در آستانه فروپاشی است و سوخت و تجهیزات بهداشتی باید فوراً برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی تحویل داده شود.

    تحولات فلسطین را لحظه به لحظه در کانال «جهان بلادنیوز» دنبال کنید

    توزیع شبانه سلاح بین صهیونیست‌ها از سوی افراطی‌ترین وزیر کابینه نتانیاهو

    🔹رسانه های رژیم اسرائیل و هواداران «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی این رژیم که عنوان افراطی‌ترین و ضد فلسطینی‌ترین وزیر صهیونیست‌ها را یدک می‌کشد، ساعتی پیش با حضور در بین طرفداران خود اقدام به توزیع سلاح کرد.

    🔹بن گِویر دیروز در یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین 900 قبضه سلاح مسلسل توزیع کرده بود. او خواهان مسلح کردن همه صهیونیست‌هاست.

     

    .

     

    حمله شدید پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در پاریس

    🔹نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه در شهر پاریس به صدها تن از افرادی که برای همبستگی با فلسطین و فلسطینیان در نوار غزه به خیابان‌های پاریس آمده بودند، حمله کردند و اجازه برپایی تظاهرات در کشوری که مدعی آزادی بیان است، ندادند.

     

    .

     

    اظهارات قابل تأمل سخنگوی ارتش صهیونیستی

    🔹سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در ادامه رسوایی‌ بی‌سابقه‌ای که با عملیات طوفان الاقصی گریبان‌گیرش شد، اعلام کرد که ورود هر چیزی را که منجر به افزایش توانمندی‌های رزمی حماس در غزه شود، ممنوع خواهیم کرد حتی به ضرر ساکنان غیرنظامی نوار غزه تمام شود.

    🔹گفتنی است طی شش روز گذشته از عملیات طوفان الاقصی و حمله ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، مقامات رژیم برای تنبیه مقاومت غزه، برق و آب و سوخت غزه را قطع کرده و این منطقه در خاموشی و بحران انسانی بی سابقه‌ای مواجه شده است که ناظران از آن به عنوان مجازات و کشتار جمعی یاد می‌کنند.

    یورش گسترده به کرانه باختری

    🔹ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه حملات گسترده‌ای به مناطق مختلف در کرانه باختری مانند رام الله و الخلیل شروع کرده و طی آن شمار زیادی را بازداشت کرده است.

    کودک کشی در طوفان الاقصی؛ دروغی که حتی خبرنگاران صهیونیست هم آن را باور نکردند
    سه سناریوی پیش روی آینده نبرد طوفان الاقصی

     

    این خبر بروز رسانی می‌شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا