اخبار روز

نامه سیدحسن خمینی به پاپ فرانسیس – بلادنیوز

  • نامه سیدحسن خمینی به پاپ فرانسیس – بلادنیوز

    به گزارش ایسنا، سیدحسن خمینی یادگار امام در نامه خود خطاب به پاپ فرانسیس نوشته است: « به نام خدا . عالیجناب پاپ فرانسیس . با سلام و احترام، وظیفه می‌دانم خاطر مبارک را به ابعاد فزاینده و پیامدهای پایان‌ناپذیر فاجعه بزرگ انسانی در غزه و فلسطین اشغالی جلب کنم:

    پدیده هولناک جنایت‌های دائمی و پاکسازی‌های قومی و مذهبی رژیم نژادپرست اسرائیل اکنون از بیمارستان، خانه، مسجد و کلیسا قربانی می‌گیرد و کودک و پیر نمی‌شناسد.

    نفْس کشتن انسان‌های بی‌گناه که حرمت آن از مبانی و آموزه‌های همه ادیان الهی است؛ اکنون در معادلات قدرت‌های سیاسی نادیده گرفته شده است و آشکارا موقعیت مظلوم و ظالم با حمایت‌های رسمی قدرت‌های بزرگ جهانی از رژیم صهیونیستی جابجا شده است.

    در چنین شرایط حاّد و خطیری انتظار می‌رود که همه رهبران ادیان و پیشگامان صلح و همزیستی، گام‌های عملی و جدّی برای توقّف نسل‌کشی و آپارتاید بردارند.

    تحقّق اخلاق، عدالت و حقوق بشر، مقدّم بر هر اعتقاد مذهبی است. از شما می‌خواهم که به نام خداوند و به اعتبارآموزه‌های عیسی مسیح(ع) پیامبر عشق و ایثار و محبت، برای خاموش کردن آتش این جنگ نژادپرستانه، ابتکار عمل را به دست گیرید تا همه متدّینان بنا به مسئولیت دینی خود در دفاع از حقوق مظلومان عملاً نقش‌آفرین شوند. »

    انتهای پیام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا