اخبار روز

“شاهین رشت”، داستان زندگی بانوی فوتبالیست ایرانی که لژیونر شد + فیلم – بلادنیوز

  • “شاهین رشت”، داستان زندگی بانوی فوتبالیست ایرانی که لژیونر شد + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، مستند ورزشی «شاهین رشت» به کارگردانی محسن ظریفی‌پور، روایتی از یکی از قهرمانان ورزشی ایران است که از تلویزیون پخش شد.

    ظریفی‌پور با اشاره به سوژه این مستند گفت: مستند «شاهین رشت» پرتره‌ای از مریم آزمون، یکی از مربیان باسابقه فوتبال بانوان است.  او یکی از اولین بانوان فوتبالیست در کشورمان است که از دهه 1370 که فوتبال بانوان در ایران آغاز به کار کرد، در این رشته فعالیت می‌کرده است. خانم آزمون سال‌ها سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان بوده و اکنون نیز سرمربی تیم ملی جوانان بانوان است.

    فریادرس: جشنواره تلویزیونی مستند پرمخاطب‌ترین جشنواره مستند کشور است/ حمایت ویژه از آثار حیات وحش خواهیم داشت

    وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات قابل توجهی که باعث شد سراغ این بانوی فوتبالیست برویم، این است که او در مقطعی دو ساله سرمربی تیم ملی کویت نیز بوده و یکی از اولین لژیونرهای خانم ایران در عرصه سرمربی‌گری فوتبال به شمار می‌رود.

    فوتبال آسیا , مستند , تلویزیون ,

    او درباره فرم روایی این فیلم توضیح داد: این مستند شخصیت‌محور است و همه مقاطع زندگی ایشان از کودکی تا حال را روایت می‌کند. همچنین اتفاقات مهمی که در زندگی خانم آزمون رخ داده است را از زبان خودش می‌شنویم. راه سخت وی برای رسیدن به این جایگاه مهم در مربیگری فوتبال، بخش مهمی از این مستند است.

    کارگردان مستند «شاهین رشت» درباره روند تولید این مستند گفت: تصویربرداری این مستند از اردیبهشت ماه سال 1400 آغاز شد و در شهرهای تهران، رشت و گرگان تصویربرداری داشتیم. کمپ تیم ملی ایران و تمرینات آنها در تهران بود و می‌خواستیم تصاویری از این بخش را داشته باشیم، همچنین دوره مربیگری که برای کنفدراسیون فوتبال برگزار می‌کرد در گرگان و محل زندگی‌ خانم آزمون در رشت بود. دوست داشتیم تمامی این لوکیشن‌ها را داشته باشیم.

    این مستندساز درباره ساخت فیلم از یک بانوی ورزشکار گفت: بنابر علاقه‌ای که دارم، مستندهای ورزشی می‌سازم و دوست داشتم در این مجموعه صحبتی از بانوان موفق ورزشکار نیز بشود. با این حال، شناختی قبلی از خانم آزمون نداشتم، اما یکی از خبرنگاران حوزه ورزشی ایشان را به من معرفی کرد. اولین بار او را در تمرین تیم ملی دیدم، درباره ساخت مستند صحبتی داشتیم و پذیرفت زندگی او را در قاب مستند به نمایش بکشیم.  

    فوتبال آسیا , مستند , تلویزیون ,

    عوامل تولید این مستند 56 دقیقه‌ای عبارتند از:

    تهیه‌کننده و کارگردان‌: محسن ظریفی‌پور، تدوین: مهدی قنواتی، تصویربرداران: امین دولتخواه، مهدی قنواتی، الهه کامکار و ضیا حاتمی و مدیرتولید: نصیر نبهانیان.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا